اولویت وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی گفت‌: یکی از پروژه‌های مهم در این وزارتخانه بهسازی بافت فرسوده است.

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از پروژه‌های طرح آفتاب گرگان اظهار کرد: یکی از پروژه‌های موفق در این وزارتخانه این بهسازی بافت فرسوده است در حالیکه در گذشته ظرفیت بافت فرسوده بسیار محدود بود اما اکنون ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در مورد میزان بافت‌های فرسوده در کشور نمی‌توان به لحاظ کمی ارزیابی دقیقی داشت زیرا یک سری بافت‌های فرسوده تاریخی و دارای ارزش و اهمیت خاص است. آخوندی تاکید کرد: در هر شهر باید مدل‌هایی باشد که ساکنان را درگیر مشارکت و سرمایه‌گذاران علاقمند را به سرمایه گذری ترغیب کنیم.

وی درباره تسهیلات ارائه شده در این بخش گفت: تسهیلات مصوب بر اساس قانون ساماندهی بخش مسکن به صورت مشخص توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شده و آنها این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می کنند.

آخوندی در مورد اجرای طرح آفتاب در گرگان اظهار کرد: پیشرفت این طرح با توجه به اینکه ۵۰ درصد سهام آن در اختیار ساکنان منطقه و اراضی آن به عنوان سهم مردم است، بسیار خوب بوده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی با اجرای این پروژه مرکز شهر گرگان با کمک مردم و با حداقل مداخله دولت نوسازی می شود.

مجموعه طرح آفتاب گرگان در مساحت عرصه بیش از شش هکتار با زیر بنای ۱۸۶ هزار متر مربع در هشت بلوک تجاری اداری مسکونی با مشارکت دولت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست. طرح مذکور که عملیات اجرایی ان از سال ۹۱ اجرایی شده اکنون ۴۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0