تخصصی شدن ساختمانهای تجاری

شهردار شیراز گفت: به گسترش ساختمان‌های تجاری ‌مانند پاساژ و مغازه اعتقاد ندارم و از ابتدا به دنبال آن بودم که ساختمان‌های تجاری‌ شیراز به تدریج تخصصی شود.

علیرضا پاک فطرت در این رابطه اضافه کرد: بحث این دو ساختمان خیابان زند نیز همین است و بر خلاف تصور برخی افراد، بنابر ایجاد چند بوتیک و مغازه نیست بلکه شهرداری به دنبال آن است که این دو ساختمان، مرکز تجاری لوازم پزشکی شود.

وی خاطرنشان کرد: فروش لوازم پزشکی مانند لنز، سمعک و بسیاری موارد دیگر شبیه آن در شیراز مکان مشخصی ندارد و این موضوع با وجود قطب پزشکی بودن این شهر و تعداد زیاد افرادی که به قصد استفاده از بحث بهداشت و درمان به شیراز می‌آیند، همخوانی ندارد.

پاک فطرت ابراز داشت: اگر ساختمان تخصصی و مجموعه این چنین در شیراز موجود باشد از هر استانی که وارد شیراز شوند می دانند اینگونه وسایل و … را باید از کجا تهیه کنند. وی با بیان اینکه این مراکز موجب کاهش گره های ترافیکی در معابر مرکزی شهر می شود، افزود: اینگونه طرح ها رونق اقتصادی و رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح درآمد پایدار یا طرح جامع اقتصاد شهری باید توسط وزارت کشور و بنابر مصوبه مجلس شورای اسلامی محقق شود.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر و در راستای برنامه پنج ساله تدوین شده و در آن برنامه، یک قسمت عمده بحث پروژه‌ها است که بیان شده هر پروژه چقدر هزینه دارد و این اعتبار چگونه باید تامین شود. وی بیان کرد: از این منظر می‌توان گفت برنامه پنج ساله شهرداری طرح پنج ساله اقتصادی، عمرانی و فرهنگی نیز محسوب می‌شود.

شهردار شیراز بیان کرد: اما اگر طرح خاص اقتصاد شهری مد نظر باشد باید آن را در بخش درآمدهای پایدار و در سطح مجلس شورای اسلامی پیگیری کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0