اهداف کرسی یونسکو در معماری

پروفسور محمود گلابچی در نشست مشترک با دبیر کل یونسکو در جمع فرهیختگان دانشگاه های کشور درباره معماری ایران و جایگاه کرسی معماری یونسکو سخنرانی کرد.

روفسور محمود گلابچی دارای کرسی یونسکو در معماری (UNESCO Chairholder in Architecture) در نشست دبیر کل یونسکو خانم آیرینا بوکوا با فرهیختگان دانشگاه های کشور که روز شنبه ششم اردیبهشت در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار گردید در مورد اهداف و برنامه های کرسی یونسکو در معماری و دستاورد های حاصل از آن طی سال های اخیر سخن گفت.

پروفسور گلابچی ضمن تاکید بر ارزش های پایدار معماری ایران، هنر و معماری ایران را یکی از برجسته ترین ثروت های فرهنگی جامعه بشری توصیف کرد و از معماری ایران به عنوان زمینه ای برای گفتگو، تعامل و همکاری کشورهای منطقه و جهان یاد کرد. وی شناخت معماری ایران و شناساندن آن در سطح جهانی و انتشار درس های حاصل از آن برای جهان امروز را از اهداف کرسی یونسکو در معماری برشمرد و بر نقش عظیم ایران در ساختن تمدن بشری تاکید نمود.

بنابراین گزارش دبیر کل سازمان یونسکو که به دعوت دولت جمهوری اسلامی ایران در کشورمان به سر می برد ضمن تقدیر از دستاوردها و موفقیت های حاصله برگسترش همکاری های یونسکو با ایران تاکید نمود وضمن توضیح در مورد نقش و اهمیت یونسکو اظهار امیدواری کرد در آینده این همکاری و تعامل در ابعاد گوناگون متناسب با نقش ایران در جامعه جهانی توسعه یابد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0