مصلی نگینی در دل پایتخت

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر خواستار تعیین تکلیف پادگانهای منطقه ۷ تهران شد و گفت:گر پادگان های بزرگ این منطقه هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند و به پهنه فضای سبز این منطقه بپیوندند سرانه فضای سبز این منطقه در حد استاندارد قرارمی گیرد.

پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید خود از پروژه های عملیاتی منطقه ۷ گفت: منطقه ۷ از جمله مناطق مرکزی شهر تهران به شمار می آید که کاربری عمومی دارد که این امر سبب شده تا تردد و تراکم بسیار زیادی در این منطقه اتفاق بیافتد. وی ادامه داد : از این جهت باید گفت این منطقه و منطقه ۶ از جمله مناطق استراتژیک به شمار می آیند که این امر بافت را کاملا ویژه کرده و شرایط خاصی به وجود آورده است.

سروری در ادامه افزود: منطقه ۷ دارای دو کاربری ویژه است ؛ شرق خیابان شریعتی با بافت مسکونی و تقریبا فرسوده و غرب شریعتی که بافت اداری و پر تراکم و ترافیک دارد. عبور بزرگراه های بزرگی نظیر امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی نیز سبب شده بافت چه از منظر فرهنگی و چه از منظر حمل و نقلی تغییر کند که در عین اینکه فرصت هایی برای منطقه به وجود آورده برخی مشکلات را هم ناشی شده است.

وی با بیان اینکه باید تمهیدات ویژه ای برای این منطقه از نظر عبور و مرور شهروندان بشود تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری تهران اقداماتی از جمله احداث ایستگاه های مترو و دسترسی شهروندان به این سامانه انبوه بر داشته که زیر گذر خط ۳ و ۶ بیانگر این امر است ولی باید توجه داشت که مسدود شدن معابر این منطقه به معنای انسداد شریان های دیگر مناطق خواهد شد پس باید گفت طرح های حمل و نقلی در این منطقه از اولویت بیشتری برخوردار است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر ترهانهمچنین ابراز کرد: البته باید توجه داشت که این عملیات ها نیازمند تملک از سوی شهرداری است که منابع خاص خود را می طلبد. در جریان ساخت بزرگراه ها یکی از مشکلات همین امر بود که شهرداری در پرداخت دیون مردم با مشکل مواجه شده و امروزه مردم محاسبه جدیدی بر زمین های خود را طلب می کنند. از اینرو منطقه ۷ نیازمند یک نگاه ویژه و حمایتی است.

سروری همچنین با اشاره به قرار گرفتن مصلی تهران در این منطقه گفت: مصلی هم یک نعمت بزرگ برای این منطقه به شمار می آید و هم این که مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده است. این زیبنده کشور اسلامی نیست که قریب ۲۰ تا۳۰ سال این پروژه به ثمر نرسد ،مصلی یک نگینی در مرکز شهر است که باید موجب شادمانی شهروندان شود ولی متاسفانه این تاخیر در اجرا سبب شده ذهنیت مردم نسبت به آن تغییر کند.

وی ادامه داد: طرح های توسعه مصلی از جمله تملک خیابان پاکستان از حد توان شهرداری یک منطقه خارج است و باید به آن به صورت فرا منطقه ای نگریسته شود تا این طرح ها به صورت ضربتی اجرا شوند.

سروری همچنین اضافه کرد: از جمله مشکلات شهروندان این منطقه می توان به عدم پرداخت وام ها برای نوسازی بافت فرسوده از سوی بانک ها به دلیل قرار گرفتن این منطقه در طرح اشاره کرد که به نظر می آید این مشکل با درایت شهرداری قابل حل است.

عضو شورای اسلامی شهر همچنین خاطر نشان کرد: منطقه ۷ از جمله مناطقی است که فقر شدید سرانه سبز آن را آزار می دهد. به نظر می رسد اگر پادگان های بزرگ این منطقه هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند و به پهنه فضای سبز این منطقه بپیوندند سرانه فضای سبز این منطقه در حد استاندارد قرار گیرد از اینرو این پادگان ها باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.

وی در پایان یاد آور شد جا دارد از اقداماتی که در حوزه فرهنگی نظیر ایجاد باغ موزه قصر و مجموعه های فرهنگی که در این منطقه به اجرا گذاشته شده است تشکر کرد، ما امیدواریم این نگرش در رابطه با توسعه سرانه های فرهنگی و مذهبی افزایش پیدا کند تا زمینه های حفظ سبقه فرهنگی ایجاد شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0