مشکل شهرسازی مشهد

عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه زیارت امام رضا(ع) با بیان اینکه شهرسازی مشهد با ساختار زیارتی آن همخوانی ندارد، گفت: مشهد به دلیل ساخت و سازهای نامتناسب به عنوان شهری زیارتی در حوزه شهرسازی محسوب نمی‌شود.

محمد صالحی‌فرد، با اشاره به مقوله اوقات فراغت برای زائران رضوی، اظهار کرد: اوقات فراغت هرگز به معنای تلف کردن وقت شهروندان در فضای شهری نیست بلکه ما باید با برنامه ریزی لازم و کافی زمینه زیارت و در عین حال تفریحی سالم را برای زائران فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بی تردید زیرساخت های اوقات فراغت این شهر باید متناسب با نیازهای زائران باشد و از سویی باید در نظر داشت که نمی‌توان فضای بسته‌ای در حوزه اوقات فراغت برای شهروندان و زائران تبیین کرد.

عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه زیارت امام رضا(ع) عنوان کرد: ویژگی‌های ارزشی و معنوی در پایتخت معنوی موج می زند اما نمی‌توانیم به این دلیل فضای شهر را بسته کنیم طوری که زائر احساس کند در شهری حضور دارد که باید فقط در همین مسیر حرکت کرده و حق تفریح دیگری را ندارد و در عین حال ما تاکنون به طور مشخص مقوله زیارت را تعریف نکرده‌ایم و نمی‌دانیم فعالیت‌های مکمل زیارت شامل چه مراسم ها و برنامه‌هایی است.

صالحی فرد ابراز کرد: امروز ما نیازمند این هستیم که فضاهای اوقات فراغت را در شهر تبیین کنیم و در این راستا باید تکلیف مان را با ماهیت و مقوله تفریح برای زائران مشخص نماییم. وی با تاکید بر اینکه هدف ما از برنامه ریزی برای اوقات فراغت زائران؛ ایجاد روحیه سرزندگی در شهر است، افزود: در حال حاضر مشهد شهر سرزنده و شادابی برای مسافران و زائران نیست و باید با اصلاح این رویه موجب شادمانی شهر شویم.

عضو کمیسیون تلفیق طرح توسعه زیارت امام رضا(ع) با اعلام اینکه تعریف و ایجاد اوقات فراغت، تضادی با مذهبی بودن مشهد ندارد، یادآور شد: پرداختن به مقوله اوقات فراغت در کنار مباحث زیارتی می تواند چهره ای بین المللی از این شهر بسازد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0