برگزاری همایش بین المللی معماری

دبیر سومین همایش بین المللی معماری معاصر، گفتگوی ایران و جهان گفت: در نظام مدیریت شهری استفاده از تجارب معماران بزرگ جهان، ایده ها و تکنولوژی های روز دنیا ضروری است.

مقداد شریف در نشستی به مناسبت سومین همایش بین المللی معماری معاصر/ گفت وگوی ایران و جهان، افزود: در ایران مبنا، سبک و نظریه های معماری زیادی وجود دارد، اما در مرحله انتقال، استفاده از ایده ها و تجارب معماران به توسعه معماری در ایران کمک زیادی خواهد کرد.

وی تاکید کرد هر چند که معماران کشور در تصمیم گیری های نظام شهری هیچ نقشی ندارند، اما تبادل اطلاعات و گفتگو بین معماران ایران و دیگر کشورهای جهان در رشد و بالندگی حرفه معماری ایران تاثیرگذار است.

دبیر این همایش معتقد است معماری در هر دوره برای خود سبک و سیاق خاصی دارد و با برگزاری این همایش ها جامعه معماری ایران می تواند چالش ها و مشکلات این حرفه را با معماران بزرگ دنیا مطرح کند.

شریف تصریح کرد در حال حاضر وجود نماهای رومی در ساختمانها که بدون هیچ فکر و اندیشه ای بکارگرفته شده، جای نگرانی دارد، زیرا پس از مدتی تهران و بسیاری از شهرهای ایران جولانگاه معماری رومی می شود و این مساله به سرعت چهره شهرهای ما را عوض خواهد کرد.

وی بارزترین هنر یک کشور را معماری ساختمانهای آن عنوان کرد و گفت: با این حال چالش عمده معماری ایران نبود آگاهی عمومی مردم از سبک معماری های اخیر است و دید تجاری سازی بساز و بفروش ها در کشور آینده نظام معماری را نگران کننده کرده است.

شریف به استفاد ه از توانمندیهای معماران جوان و متخصص کشور تاکید کرد و گفت: در صورتی که مردم از نظام معماری اطلاع کافی داشته باشند،با استفاده از جوانان متخصص معماری که سرمایه های علمی کشور نیز هستند به سبک های معماری ایده آل خواهیم رسید.

شهاب کاتوزیان عضو هیات علمی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: امروز نظام معماری و شهری عضو جدایی ناپذیری از یکدیگر هستند ، اما استفاده از نرم افزارها و دنیای دیجیتال تفکر و اندیشه را از جامعه معماری سلب کرده است.

وی با اشاره به سفر پرفسور پیتر ایزنمن به ایران به منظور شرکت در سومین همایش بین المللی معماری معاصر، گفتگوی ایران و جهان افزود: ایزنمن یکی از معماران برجسته و از نوابغ معماری معاصر جهان است و تبادل نظر معماران کشورمان با این استاد بزرگ معماری، بدون شک به ایجاد روابط منطقی بین معماری با هنر، فلسفه و زیبایی شناسی کمک خواهد کرد.

ایرج کلانتری از اساتید برجسته طراحی و معماری کشورمان نیز گفت: در نظام مدیریت شهری ما، معماران در جایگاه پایینی قرار دارند در حالی که یک معمار خوش ذوق باید در طراحی های مورد نیاز از ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرد.

وی تاکید کرد خلاقیت های فردی در معماری بناها و ساختمانها مهم است و ایجاد فضای های شاداب که تاکنون تجربه نشده تنها با استفاده از ایده های معماران عملی می شود.

رضا دانشمیر طراح پردیس سینمایی پارک ملت گفت: در ابتدای یک دوره شکوفا، معماران جوان کشورمان به دنبال خواسته هایی هستند که بتواند با ایجاد بسترهای مناسب جهش بلندی را در این عرصه به وجود آورند.

سومین همایش بین المللی معماری معاصر، گفتگوی ایران و جهان با حضور اساتید ، متخصصان و اندیشمندان روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0