مغایرت اطلس مال با طرح تفصیلی

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به مقاومت برخی شهرداران مناطق در خصوص اجرای طرح تفصیلی تذکر داد.

محمد سالاری در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد کارگروه احصاء مغایرت های شورای معماری مناطق، گفت: در پی این کارگروه، یک هزار و ۱۵۶ بخشنامه و دستور العمل که با طرح تفصیلی مغایر بوده، لغو شده، اما شاهد مقاومت هایی از سوی شهرداران دراین زمینه هستیم.

وی افزود: این نگرانی وجود دارد که فشارها منجر به احیا بخشنامه ها و دستورالعمل ها شود. وی در ادامه نسبت به تخلفات پروژه اطلس مال در خیابان نیاوران، بیمه کارگران ساختمانی و ساخت و ساز در پهنه حفاظت ویژه در خیابان ولنجک نکاتی را تذکر داد.

سالاری در خصوص پروژه اطلس مال در خیابان نیاوران گفت: این پروژه با مساحت دو هزار و ۶۳۰ متر در کنار مرکز تحقیقات استراتژیک در خیابان نیاوران در مهرماه سال ۹۰ بر اساس توافقی با شهرداری شروع به ساخت کرده است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به مساحت بالا، این امکان در کمیسیون ماده ۵ وجود دارد که طبقات اضافه دریافت کند اما شهرداری منطقه اعلام می کند به دلیل اینکه این جواز قبل از ابلاغ طرح تفصیلی صادر شده نیازی به عمل کردن طبق طرح تفصیلی ندارد.

وی با بیان اینکه یک بام و دو هوا نمی شود، گفت: مالک با استناد به مصوبات طرح تفصیلی که ۳ برابر و ۵ برابر مساحت بنا می تواند اضافه اشکوب دریافت کند ۶۸۰ درصد تراکم دریافت کرده است.

سالاری خاطر نشان کرد: در این پروژه از یکسو به دلیل اینکه توافقنامه قبل از ابلاغ طرح تفصیلی امضا شده نیازی به رعایت مفاد طرح نیست و مصوبه کمیسیون ماده ۵ را ندارد، از طرف دیگر از مزایای طرح تفصیلی استفاده کرده است .

joghrafia

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0