احداث مسجد ۲۱هزار نفری بندرعباس

مدتی بود که مردم بندرعباس از کنار مصلای این شهر عبور می کردند و متوجه می شدند که رفت و آمد خودروهای سنگین و برای جابه جایی مصالح بودند و کم کم نمای بنایی شبیه مناره و گنبد توجه مردم جلب کرد تا اینکه اعلام شد این بنا به مسجدی با ظرفیت پذیرش ۲۱ هزار نفر ساخته می شود.

با توجه به اینکه در گذشته ستون های فلزی برای ساخت مصلی دراین محل ایجاد و مدتی هم رها شده بود مردم چندان امیدی به ساخت و تکمیل آن نداشتند و خاطره هتل هرمز که به هتل هرگز معروف شد در ذهن ها آمد البته این هتل بهره برداری شد.

نماینده تام الاختیار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور از مدیران خبرگزاری ها و رسانه های هرمزگان برای توضیح درباره این ساخت وساز وبنای مسجد دعوت کرد.

عباس مومن آبادی گفت که در این محل مسجدی برای پذیرش ۲۱هزار نفر درحال ساخت است که تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی افزود: اتفاق بزرگی درحال رخ دادن است که در تاریخ هرمزگان و حتی تاریخ کشور بی سابقه است چرا که می خواهیم بزرگترین مسجد کشور یعنی سه برابر مسجد گوهرشاد( هفت هزارو۵۰۰متر مربع) مسجدی در دو طبقه بسازیم که براساس مطالعاتی که از ۱۸ کشور اسلامی شده بعداز مسجدالحرام۹۰۰هزار متر مربع، مسجد نبی (ص) با۶۰۰هزار مترمربع ، این مسجد با ۱۴۱هزار متر مربع شامل صحن وشبستان رتبه سوم در جهان دارد.

وی ادامه داد: ارتفاع مسجد ۱۳متر ، گنبد اصلی ۴۲متر است و اولین گنبد دوپوسته جهان اسلام خواهد بود ، سه مناره غربی واصلی ارتفاع ۷۷ متر ودومناره شمالی وجنوبی ارتفاع ۵۸متر ،در مجموع ۳۵در ۱۴در اصلی در شمال و ۱۴ در اصلی در جنوب به نیت ۱۴معصوم( ص) وهفت در شرقی خواهد داشت.

۱۵۰ تا ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در زیر زمین ، معمار بومی و اسلامی ، سیستم های آتش نشانی ، سرمایش و گرمایش ، صوت و صدا و پخش مستقیم با ۱۲۰بلند گو ، کتابخانه، قفسه برای قرآن وکتاب دعا ومهر، نمای سنگ و ترکیبی ، شبکه نور پردازی ، کفشداری ( لمسی ، رمزی و معمولی) از جمله ویژگی های این مسجد خواهد بود.

مومن آبادی گفت: تاکنون ۲۹۰میلیارد ریال پیش پرداخت از محل فروش عرصه زمین مصلی قبلی به پیمانکار داده شده و نمی توان کل اعتبار را پیش بینی کرد ولی حداقل یک هزارو ۲۰۰میلیاردریال اعتبار نیاز داریم که تاکنون وزارت ارشاد ۲۰میلیارد ریال تقبل کرده که امیدواریم کسانی که می خواهند ذخیره آخرت داشته باشند هم دراین حرکت معنوی مشارکت کنند.

نماینده تام الاختیار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسرکشوربیان کرد:در طرح توسعه مسجد بزرگ بندرعباس ۱۷ دستگاه اداری ومسکونی در اطراف آن باید تخریب شود که تاکنون دراین باره نشست هایی برگزار شده که امیدواریم همکاری لازم با این طرح داشته باشند وبتوانیم این طرح در بخش پارکینگ برای دوهزارو ۵۰۰ خودرو و فضای سبز تکمیل کنیم.

مومن آبادی اضافه کرد: در ابتدای شروع کار که از سوم دی ۹۲ آغاز شد دو گروه با ساخت این مسجد بزرگ از سر دلسوزی و غیره مخالفت هایی داشتند و از آنجا که حکم تام الاختیاری از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور داشتم حتی هیات امنا را هم حذف کردیم تا روال کار بصورت تخصصی وفنی پیش برود و بعد از ساخت دراین باره تصمیم گرفته خواهد شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0