نظارت آنلاین صدور پروانه ساختمانی

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از نظارت آن لاین بر روند صدور پروانه ساختمانی خبر داد.

محمد سالاری ، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در راستای بازدیدهای خود از مناطق مختلف تهران پس از بازدید از منطقه ۱۳ با همراهی هادی ذاکری ، شهردار منطقه به رسیدگی به مشکلات شهروندان منطقه ۱۳ پرداخت.

سالاری در حاشیه این بازدید با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران اظهار داشت: ما در برنامه ۵ساله دوم شهرداری تهران تصویب کردیم تا شهرداری تهران ظرفیت را برای تغییر دررویکرد معاونت شهرسازی ایجاد کند تا این معاونت که در سال های گذشته از رسالت اصلی خود فاصله گرفته و به زیر مجموعه معاونت مالی تبدیل شده و عملا در جهت درآمدزایی مجموعه مدیریت شهری عمل می کرد به رسالت اصلی خود باز گردد و در جهت تحقق منویات شهرسازی و معماری اقدامات بسیار جدی داشته باشد ، تا ما دیگر شاهد عدم یکپارچگی ماموریت های شهرسازی و معماری نباشیم بطوریکه بخشی از ماموریت های این معاونت را را سازمان زیباسازی انجام دهد ، بخشی را معونت عمرانی یا دیگر حوزه ها . این ظرفیت سازی باید در معاونت شهرسازی معماری صورت گیرد و این رویکرد باید درراستای منویات شورای شهر تهران و طرح جامع و طرح تفصیلی باشد .

وی در خصوص اولویت های کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در سال جدی گفت: امسال یکی از مهم ترین اولویت های ما بحث نظارت است و این بازدید ها نیز در راستای ریل گذاری در بحث نظارت درعمق که در کمیسیون تدوین کردیم صورت می گیرد . باتوجه به اینکه در سال گذشته شاهد تصویب برنامه ۵ ساله دوم شهر تهران و بودجه سال ۹۳ بودیم عملا اولویت های کمیسیون های شورای شهر تهران از جمله کمیسیون شهرسازی و معماری بحث نظارتی است که ما بصورت جدی وارد بحث پایش و نظارت شدیم ، مبنی بر اینکه حتما احکام برنامه ۵ساله و بودجه ۹۳ عملیاتی شود .

سالاری افزود : در همین راستا کارگروهی را ایجاد کردیم تحت عنوان” کارگروه نظارت سیستمی” به این مفهوم که کارگروهی متشکل از شهرسازان مجربی که سابقه خوبی در سال های گذشته در معاونت های شهرسازی و معماری مناطق بودند ایجاد کردیم و آنها بصورت آنلاین تمامی پروانه هایی که در مناطق ۲۲ گانه تهران در حال صدور است رصد میکنند و کلیه مصوبات شوراهای معماری مناطق را رصد و مغایرت های مفاد مصوبات شورای های معماری مناطق را با طرح تفصیلی و مصوبات شورای شهر احصا میکنند و ما آنها را بصورت هفتگی یا دو هفته یکبار به اعضا و ریاست شورای شهر تهران و شهردار تهران اعلام می کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران در پایان گفت معاونت های شهرسازی و معماری مناطق آگاه باشند که هیچ مصوبه غیرقانونی از دید کمیسیون شهرسازی و معماری پنهان نخواهد بود و ما این موضوع را مجدانه پیگیری خواهیم کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0