احتمال تغییر پهنه‌های تفصیلی تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح‌های شهری در سالجاری ، از اجرای طرح تشکیل محدوده‌های مرکزی شهر با عنوان(DOWN TOWN) خبر داد و گفت: ایجاد محدوده مرکزی شهر تهران از اقدامات مهم در دست انجام است.

علیرضا نادری با بیان این مطلب گفت: تمامی شهرهای بزرگ جهان دارای یک محدوده مرکزی هستند که در تمام دنیا با عنوان DOWN TOWN شناخته می‌شود، اما در شهر تهران هیچ محدوده مرکزی وجود ندارد.

نادری با بیان اینکه محدوده‌ های مرکزی شهر در دنیا دارای شاخصه‌های معین و استانداری هستند، افزود: این محدوده‌ ها در کل دنیا دارای مشخصاتی است و حتی می‌تواند بافت تاریخی در محدوده‌های مرکزی شهر وجود داشته باشند.

وی تصریح کرد : مساله مهمی که در این محدوده‌ ها یاید رعایت شود، این است که ساخت پارکینگ در این محدوده نباید از ظرفیت مشخصی بیشتر باشد. چرا که در محدوده مرکزی شهر وجود پیاده ‌راه الزامی است و باید حمل ‌و ‌نقل عمومی در این محدوده فعالیت کند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهروندان باید این امکان را داشته باشند تا در محدوده‌های مرکزی شهرشب‌ها به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری‌ استفاده کنند، اظهار کرد: باید محدوده مرکزی شهر به واسطه ایجاد تفریحات دیگر مانند رستوران‌ها، مراکز تئاتر و سینماها و… و با توجه به خلق و خوی ایرانی و اسلامی ما به یک مرکز تفریحی و گردشگری تبدیل شود.

نادری درادامه با اشاره به اجرای طرح پیاده‌ راه سازی محدوده بازار که در سال‌های گذشته توسط شهردار تهران اجرایی شد، افزود: مسلما تفکر مدیریت شهری از ایجاد پیاده ‌راه در محدوده بازار قطعا با اقداماتی که هم اکنون در دست اجراست ، در یک راستا قرار دارد و قرار است تا محدوده‌های تاریخی شهر تهران را از شب مردگی نجات دهیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به انتخاب مشاورانی برای مطالعه در خصوص ایجاد محدوده‌های مرکزی شهر گفت: برای ایجاد محدوده‌های مرکزی در شهر تهران مشاورهایی تعیین و الگوبرداری‌هایی که بر اساس مطالعات جهانی انجام شده براساس هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی در پایتخت ایجاد می‌شود ، ضمن آن که نحوه کار و فعالیت و تفریح و گردش نیز در این محدوده‌ها به دقت مشخص خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه احتمال تغییر برخی از پهنه‌های تفصیلی شهر تهران در محدوده مرکزی وجود دارد ، گفت : محدوده‌های شاید نیاز باشد که برخی از این پهنه‌هایی که براساس طرح تفصیلی از قبل برای این محدوده‌ها مشخص شده است در کمیسیون ماده ۵ تغییر یابد و اگر لازم باشد در شورای عالی شهرسازی نیز این تغییرات مطرح خواهد شد.

نادری تصریح کرد : برخی از این پهنه‌ها امکان دارد که تغییر کند و البته تاکید می‌شود که این تغییرات احتمالی نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر خواهد داشت. به گفته معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران خیابان تاریخی ولی عصر(عج) یکی از همین مراکز است که در چندین فاز کار مطالعاتی آن آغاز شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0