احداث آرامستان جدید در کرج

شهردار کرج از احداث آرامستان ۲۵۰ هکتاری در این شهرخبر داد.

علی ترکاشوند به فعالیت‌های شهرداری در حوزه محیط‌ زیست و نقش این دستگاه در ایجاد سلامت جسم و روان برای شهروندان اشاره کرد و گفت: شهرداری به نوعی از زمان ولادت تا مرگ با شهروندان و مردم در ارتباط بوده و به ارائه خدمات به آنان می‌پردازد.

وی از هماهنگی با مسئولان دولتی برای اختصاص زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار در مسیر ماهدشت به سمت اشتهارد برای احداث یک آرامستان خبر داد و گفت: فعالیت‌های بسیاری در سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج برای اجرای مباحث بهداشتی و سلامت صورت می‌گیرد. ترکاشوند در این خصوص به اجسادی که آلوده به میکروب‌های عفونی هستند، اشاره کرد و روند انتقال و شستشوی آنان را متمایز از دیگر اموات دانست.

شهردار کرج این امر را به منظورحفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از نفوذ آلودگی به سطح جامعه برشمرد و افزود: شهرداری در خصوص تحقق محیط زیست سالم شهری نقشی بسیار دشوار و سنگین به عهده دارد که با تلاش بخش‌های مختلف و سازمان‌های متعدد برای اجرای آن تلاش می‌کند.

وی رعایت اصل تفکیک زباله‌های عفونی و معمولی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکان را برای قشر پزشک بسیار اساسی و ضروری دانست و از مسئولان سازمان نظام پزشکی خواست این موضوع را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

وی درپایان این مهم را موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها ارزیابی کرد وگفت: بخش زیادی از سلامت جامعه در گرو عدم مخلوط شدن این زباله‌ها با زباله‌های معمولی و جلوگیری از دفن یا سوزاندن آنها در کنار هم است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0