تغییر کاربری برخی از مدارس به تجاری

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق احکام در بودجه ۹۳ بعضی از مدارس که در موقعیت تجاری قرار دارند، با تغییر کاربری قانونی به واحدهای اداری و تجاری تبدیل می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش از تغییر کاربری برخی از مدارس به واحدهای تجاری و اداری خبر داد. دکتر علی‌اصغر فانی در گردهمایی روسای ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش سراسر کشور، اظهار کرد: طبق احکام در بودجه ۹۳ بعضی از مدارس که در موقعیت تجاری قرار دارند، با تغییر کاربری قانونی به واحدهای اداری و تجاری تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: این طرح در قالب لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و وزارت آموزش و پرورش از طریق قانونی و با همکاری بخش‌های حقوقی اختیار این تغییر کاربری را دارد. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اجرای این طرح سبب ایجاد یک سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است، تاکید کرد: درآمد حاصل از فروش این املاک صرف فضاسازی آموزشی شود و تحت هیچ شرایطی صرف هزینه‌های جاری نشود.

فانی در ادامه همکاری کارشناسان، استفاده از تخصص و توانمندی واحدهای حقوقی را لازمه اجرای موفق این طرح دانست و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی به منظور فراگیری حداقل اطلاعات حقوقی ویژه یک میلیون فرهنگی باید حتما انجام شود.

وی با بیان اینکه بحث املاک یکی از مشکلات جدی وزارت آموزش و پرورش است، گفت: زمین تعداد زیادی از مدارس توسط خیران اهدا شده اما سندی از این مدارس در آموزش و پرورش ثبت نشده و بررسی و بهبود شرایط موجود از اقدامات مهم آموزش و پرورش است. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ظرف دو سال آینده استان‌ها مشکلات و بلاتکلیفی‌های املاک را از نظر ریالی برآورد کنند و طبق تعاملی با سازمان ثبت موضوعات را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

فانی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه مشارکت است، اضافه کرد: خیلی به دنبال توسعه ساختار سازمانی نباشیم بلکه چگونگی مدیریت بخش‌های حقوقی از اهمیت بالایی برخوردار است. وی یکسان بودن ساختار ادارات حقوقی تمام استان‌ها را مشکلی جدی عنوان کرد و گفت: ساختار سازمانی ادارات حقوقی باید متناسب با مشکلات و به ویژه وسعت استان‌ها شکل گیرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طبق گزارش و همکاری‌های کشوری عزم ملی و مدیریت جهادی در بسیاری از ارگان آموزش و پرورش وجود دارد که امیدواریم با استفاده از این پتانسیل بتوانیم برای تربیت نسل‌های آینده گام موثر برداریم. وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست توسعه فرهنگی باید به سایر سیاست‌های آموزش و پرورش اضافه شود.

فانی همچنین در حاشیه گردهمایی روسای ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد و فرهنگ، سیاست توسعه فرهنگی باید به چهار سیاست اصلی آموزش و پرورش افزوده شود. وی توسعه مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکت، عملیاتی کردن توسعه و ساماندهی نیروی انسانی را چهار سیاست اصلی آموزش و پرورش برشمرد.

فانی خاطرنشان کرد: در راستای افزودن سیاست توسعه فرهنگی به سایر سیاست‌های این وزارتخانه کمیته‌ای در آموزش و پرورش فعال شده است که تا ۱۰ اردیبهشت برنامه‌هایی در جهت تقویت و توسعه فرهنگی پیشنهاد خواهد کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0