تهیه طرح هادی روستاهای کشور

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح هادی از سوی این نهاد برای ۳۰ هزار و ۹۴۰ روستا در سطح کشور تهیه شده که تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

علیرضا تابش در همایش مدیران بنیاد مسکن سراسر کشور به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره ) و تاسیس این نهاد اظهار داشت : بودجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امسال رشد پنج برابری نسبت به سال ۱۳۹۲ دارد و به رقم یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. وی با اشاره به نقش تعیین کننده و حمایتی دولت در سال ۱۳۹۳ آن را یک سال استثنایی ارزیابی کرد و گفت: تمامی مطالبات سال گذشته دریافت شد.

تابش خاطرنشان ساخت: عمران روستایی عمده فعالیت های بنیاد مسکن در طرح های هادی و روستایی است و اکنون شمار روستاهایی که ساکنان آنها بالای ۲۰ خانوارند، به ۳۸ هزار و ۱۳۱ روستا رسیده و در آنها پنج میلیون و ۵۴۷ هزار خانوار زندگی می کنند. به گفته تابش، تعداد روستاهایی که طرح های هادی روستایی در آنها اجرا شده ۱۳ هزارو ۴۳۶ روستا است که پیشرفت این بخش ۳۵ درصدی است .

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه اعتبارات طراحی و اجرای طرح های هادی روستایی سالانه از طریق اعتبارات روستایی و ملی تامین می شود، گفت: سال ۱۳۹۲ جمع اعتبارات ملی مصوب شده ۶۷۶ میلیارد تومان بود که اعتبارات تخصیصی ۳۸ درصد این میزان را در بر گرفت.

تابش افزود: بنیاد مسکن مجری احداث واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است و اکنون مشکلی از نظر تأسیسات زیربنایی وجود ندارد. وی اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که کمتر از ۳۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تحت پوشش این نهاد با مشکلات خدمات زیربنایی روبه رو است که سهم کمتر از ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

تابش با بیان اینکه دولت اعتباراتی که برای عمران روستاها اختصاص داده را به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده، گفت: سال ۹۳ بودجه ای که در قانون برای بنیاد مسکن بسته شده با افزایش قابل ملاحظه نسبت به سال ۱۳۹۲ رشد پنج برابری دارد. وی تصریح کرد: مقرر شده امسال بودجه تخصیصی به بنیاد مسکن تغییر پیدا نکند و همان بودجه مصوب اختصاص یابد.

تابش از صدور ۲۷ هزار سند واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد و افزود: اسناد مالکیت صادره بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار جلد بود. وی در باره ارائه خدمات فنی و طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی گفت: بهسازی بافت های با ارزش روستایی در ۵۰ روستا اجرا شده و در ۶۸ روستا در حال انجام است.

تابش در زمینه وقوع سوانح طبیعی در سال ۹۲ گفت: سال گذشته تعداد ۹ سانحه منجر به بازسازی واحدهای مسکونی روستایی شد ، سیل در استان کرمان، فارس و برف و یخبندان در استان های مازندران و گیلان و زلزله در بوشهر، هرمزگان، مرکزی و سیستان و بلوچستان از جمله حوادثی بود که در سال ۹۲ رخ داد.

رئیس بنیاد مسکن مجموع واحدهایی را که در سوانح به وقوع پیوسته در سال گذشته تخریب یا آسیب دیدند ، ۴۲ هزار واحد مسکونی ذکر کرد و گفت: برای تمامی آنها اعتبار تخصیص داده شد. وی میزان اعتبار مصوب برای بازسازی واحدهای آسیب دیده را ۸۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد که ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار آن اختصاص یافت .

تابش از عقد قرارداد ۳۴۸ هزار واحد مسکن مهر با بانک ها در شهرهای زیر۲۵ هزار نفر نام برد که برای دریافت تسهیلات، عقد قرارداد لازم انجام شد. به گفته وی، ساخت ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به اتمام رسیده و به افراد واجد شرایط تحویل شده و بقیه پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد.

رییس بنیاد مسکن اعتبارات لازم برای ۳۴۸ هزار واحد را هفت هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد که تاکنون ۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان از بانک ها دریافت کرده اند. وی بهسازی یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد مسکونی روستایی از سال ۱۳۸۴ را به عنوان دیگر اقدامات این نهاد ذکر کرد و افزود: میزان اعتباراتی که از طریق بانک ها برای این واحدها جذب شد ۱۲ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان بود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0