ساخت شهرک ها در مناطق آلوده

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سالک به عنوان عمده ترین بیماری ناقله از حیوان در کشور نام برد و گفت: ساخت وساز شهرک های جدید در مناطق آلوده سالک موجب همه گیری این بیماری در این مناطق می شود.

دکتر محمود نبوی افزود: با آلوده شدن این مناطق، مراکز بهداشتی و استانداری ها هزینه های زیادی برای کنترل سالک و لانه کوبی جوندگان ناقل بیماری و سم پاشی محیط می کنند. وی خاطرنشان کرد: سالک، تلفات جانی ندارد اما بسیاری از مناطق کشور از شمال غربی تا شرق و جنوب به این بیماری آلوده هستند.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: ساخت وساز شهرک ها در مناطق جدیدی که مخزن ناقلان بیماری سالک یعنی پشه های بیابانی و جوندگان هستند، موجب بروز مشکلات بهداشتی می شود. نبوی تصریح کرد، هرجا شهر جدید هست، مشکل وجود دارد؛ فقط توانسته ایم کاری کنیم که تعداد موارد ابتلا به سالک در کشور زیاد نشود اما نتوانسته ایم تعداد موارد ابتلا به آن را کاهش دهیم.

وی گفت: از سوی دیگر برخی موارد ابتلا به سالک بویژه در مناطق خشک به درمان مقاوم شده اند؛ البته از نظر تشخیص و درمان سالک مشکلی در کشور وجود ندارد، بطوریکه بیشتر شهرستان های کشور حداقل دارای یک مرکز درمان این بیماری هستند.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: کنترل سالک در کشور با توجه به افزایش جمعیت، توسعه شهرک های جدید و اثرات زیست محیطی در پی سمی کردن محیط، مشکل است و نمی توانیم این بیماری را حذف کنیم و فقط می توانیم آن را کنترل کنیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0