توقف پدیده شاندیز و شهرک تماشا

رییس سازمان امور اراضی اعلام کرد: پرونده‌های بسیاری برای شهرک‌سازی‌ها و ساخت مجموعه‌های تجاری و تفریحی مانند پدیده شاندیز، شهرک تماشا و مزرعه محمودیه تشکیل و برای بررسی به شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال معرفی شده که ادامه ساخت پروژه پدیده شاندیز موقتا متوقف و شهرک تماشا تخریب شده است.

قباد افشار اظهار کرد: بررسی، کشف و برخورد با پروژه‌ها و طرح‌هایی که از نظر حفظ اراضی ملی دارای مشکلات قانونی هستند یا زمین‌خواری به‌شمار می‌روند در دستور کار سازمان امور اراضی به عنوان ارگان حاکمیتی که وظیفه‌ حفظ اراضی ملی و کشاورزی را دارد، قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه، دادستانی کل کشور، وزارت کشور و غیره هماهنگی‌های بسیاری انجام شده تا بتوانیم با کم‌ کردن بروکراسی‌های اداری، براساس قانون با متخلفان برخورد کرده و همزمان با بروز تخلف اجازه ساخت‌وساز روی اراضی ملی و کشاورزی داده نشود.

رییس سازمان امور اراضی با بیان این‌که همزمان با جلوگیری از ادامه ساخت‌وساز روی اراضی ملی و کشاورزی امکانات و تجهیزات متخلفان ضبط می‌شود، ادامه داد: تاکنون پرونده‌های بسیاری از پروژه‌های مسکونی، تجاری و تفریحی که از نظر قانونی مشکل داشته‌اند، تشکیل شده که می‌توان به طرح‌هایی مانند پدیده شاندیز، شهرک تماشا و مزرعه محمودیه اشاره کرد که این پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و برای تصمیم‌گیری درباره‌ آنها به شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال ارسال شده است.

افشار تصریح کرد: برخی طرح‌ها مانند شهرک تماشا که حق اجازه ساخت‌وساز در منابع ملی و کشاورزی را نداشته‌اند به صورت کامل متوقف و ضمن جریمه مجری طرح، پروژه به صورت کامل تخریب شده است اما برخی دیگر از پرونده‌ها مانند پدیده شاندیز به دلیل انجام ندادن مراحل اداری و پرداخت نکردن حقوق بیت‌المال به صورت موقت متوقف شده‌اند.

رییس سازمان امور اراضی تاکید کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد‌شدن آنها یکی از وظایف سازمان امور اراضی به عنوان یک ارگان حاکمیتی است و درصدد هستیم بتوانیم استان‌های در معرض این تخلف قانونی مانند خراسان رضوی، تهران، مازندران، قزوین، قم، اصفهان، شیراز، البرز، گیلان و گلستان را از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نجات دهیم.

شهرک چند منظوره پدیده شاندیز در مشهد در حال ساخت و قرار است چندین ساختمان مسکونی، تجاری و رفاهی در آن احداث شود. شهرک ویلایی تماشا نیز نزدیک محور جنوبی کمربند بومهن و شمال سد ماملو واقع شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0