طرح‌ تکراری در ساخت های شهری تبریز‌

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه باید طرح‌های عمرانی را به صورت رقابتی و مسابقه برگزار کنیم، گفت: امروز شاهدیم که هنوز همان طرح‌های ۴۰ سال قبل در ساخت طرح‌های جدید شهری هم تکرار می‌شود.

ایرج شهین‌باهر در ابتدای نخستین جلسه شورای شهر تبریز در سال‌جاری با بیان این مطلب تصریح کرد: مثلا امروز می‌بینیم در پروژه‌های جدیدی مثل پروژه افلاک‌نما هیچ خلاقیت و نوآوری وجود ندارد و به همان روال قدیمی و سابق این طرح‌ها ساخته می‌شوند.

وی با شمردن مزیت‌های رقابتی برگزار کردن و دریافت طرح‌های نوآورانه از هنرمندان مختلف، اظهار کرد: با این شیوه می‌توانیم افراد شایسته و خلاق را در تبریز پیدا کنیم.

شهین باهر افزود: امروز متاسفانه همان طرح پل‌های اتوبان تبریز ـ زنجان امروز دوباره پس از سال‌ها تکرار می‌شود و خروجی احداث پروژه‌های جدید همان طرح‌های مشخص و قابل پیش‌بینی سابق است.

این عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: وقتی پیمانکار می‌بیند همان طرح قدیمی و کم دردسر مورد تائید است، دیگر رغبت و انگیزه‌ای نمی‌ماند که بخواهد طرح جدیدی را مطرح کرده و اجرایی کند. به گفته وی، امیدوارم در سال ۹۳ شاهد باشیم که طرح‌های عمرانی به صورت مناقصه عمومی در روزنامه‌ها چاپ شود.

بررسی نامه هزار امضایی رسیدگی به وضعیت ربع رشیدی تبریز

همچنین در این جلسه اصغر عابدزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز اظهار داشت: گروه‌های بسیاری از جامعه فرهنگیان و دانشجویان طی نامه‌ای با یک هزار امضا خواستار رسیدگی به وضعیت ربع رشیدی تبریز شده‌اند.

وی گفت: نامه‌ای چند صفحه‌ای و پر از امضا از طرف اساتید و اشخاص قابل احترام که موظف‌ایم به زودی در جلسه‌ای با دعوت از نمایندگان درخواست کنندگان این نامه، در مورد وضعیت این بنای تاریخی و قدیمی تصمیم‌گیری شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0