تسریع مطالعات پهنه بندی زلزله اصفهان

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از کندی روند مطالعات ریز پهنه بندی زلزله توسط شهرداری انتقاد کرد و خواهان تسریع در این زمینه شد.

مصطفی بهبهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در مطالعات پهنه بندی زلزله در شهر اصفهان، گسل های فعال شمال و جنوب غرب شناسایی شده است. وی افزود: این مطالعات برای ترسیم نقشه های توسعه و مشخص شدن نقاط آسیب پذیر این شهر بسیار اهمیت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین متذکر شد: ساختمان های تازه تاسیس باید بر اساس مقررات ملی ساختمان ساخته و نظارت های لازم بر ساخت و ساز ها بیش از پیش اعمال شود. وی همچنین در باره ساخت طبقات جدید بر روی طبقات قدیمی بدون مقاوم سازی و عدم رعایت فاصله ساختمان ها به مردم هشدار داد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیشتر ساختمان های اصفهان نزدیک به هم ساخته شده اند، گفت: این موضوع هنگام بروز زلزله باعث ضربه زدن به ساختمان ها و افزایش خسارت می شود.

وی همچنین تنها راه مقابله با زلزله را مقاوم سازی ساختمان ها عنوان و تصریح کرد: کشور ما در زمره زلزله خیزترین کشورهای دنیاست و باید آمادگی مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در هر نقطه را داشته باشیم.

به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی ۱/۴ درجه در مقیاس امواج درونی(ریشتر)، بامداد شنبه حبیب آباد واقع در پنج کیلومتری شهر اصفهان را به لرزه درآورد.

زمان وقوع این زمین لرزه ساعت۵۲ دقیقه و۲۲ ثانیه بامداد و مختصات آن۸۱/۵۱ درجه طول جغرافیایی و۸۰/ ۳۲ درجه ی عرض جغرافیایی و در عمق هشت کیلومتری زمین اعلام شده است. شدت زلزله در شهر اصفهان محسوس بود، بطوریکه موجب خروج شهروندان از منازل خود شد. این زلزله هیچگونه خسارتی دربرنداشت.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0