مشکل تملک اراضی بزرگراه همت

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه تملک اراضی در پروژه‌ی بزرگراه همت مشکل‌ساز شده است، گفت: توسعه‌ی شهرسازی باید همه جانبه باشد.

حیدر نوروزی با بیان اینکه پروژه‌ی همت پروژه‌ای ملی است و اجرای برنامه‌ریزی شده و بموقع آن، حساسیت‌های ویژه ای دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون قطعه‌ی نخست این پروژه اجرایی شده و قطعه‌ی دوم و سوم آن در دست اجراست.

وی افزود: تملک اراضی و وجود معارضان عواملی هستند که اجرای این پروژه را با دشواری‌های خاصی مواجه و روند تکمیل این پروژه را کند کرده‌اند و حضور کارشناس و قیمت‌گذاری اراضی شخصی محدوده‌ی این پروژه کار زمانبری است که با اعتراض مالکان نسبت به قیمت کارشناسی شده بیشتر زمانبر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خاطرنشان کرد: بدون شک با همکاری بیشتر صاحبان اراضی این محدوده و تزریق بودجه برای تملک اراضی این پروژه‌ی ملی با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.

نوروزی با اشاره به رشد سریع شهرسازی در استان البرز طی چند سال گذشته گفت: متأسفانه توسعه‌ی زیرساخت‌های شهری در استان البرز همگام با توسعه‌ی شهرسازی پیش نرفته و در این بخش عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد. به‌گفته‌ی وی، شهرسازی باید براساس نیازهای به روز شهروندان و شهروندمحور باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ادامه داد: شتاب در روند شهرسازی بدون ایجاد امکانات شهری از جمله احداث فضای سبز، فضای آموزشی، ایجاد امکانات بهداشتی و درمانی، فضای ورزشی و … اقدامی غیرکارشناسی است که در سال‌های آتی مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند.

نوروزی افزود: طرح‌های شهرسازی باید پیش از اجرا در کارگروه‌های ویژه بررسی و پس از تصویب تأمین اعتبار و لازم‌الاجرا شوند. وی خاطرنشان کرد: توسعه و رشد همه جانبه شهرسازی تنها از عهده‌ی یک دستگاه و ارگان خاصی برنمی‌آید و در این خصوص همه‌ی دستگاه‌ها متناسب با حوزه‌ای که دارند باید وارد عمل شوند و با تعامل سازنده زمینه‌ی ایجاد شهری در خور شأن شهروندان البرزی ایجاد کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به وجود ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان البرز اشاره و اظهار کرد: اگر امروز برای بهسازی و در مواقعی تخریب و نوسازی این بافت‌های فرسوده راه حل‌های عملی نداشته باشیم در آینده در این حوزه با مشکل مواجه می‌شویم. نوروزی گفت: وجود بافت‌های فرسوده در استان در زمان وقوع حوادث طبیعی می‌تواند بحران‌ساز شود و خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به بدنه‌ی استان وارد کند.

وی یادآور شد: ارائه‌ی تسهیلات بانکی مناسب و کم‌بهره به ساکنان بافت‌های فرسوده استان و اجرای طرح‌های تشویقی برای کسانی که در خصوص بهسازی منزل مسکونی خود اقدام می‌کنند می‌تواند در کاهش میزان بافت‌های فرسوده‌ی استان موثر باشد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0