لزوم توجه به شهرسازی انسان‌محور

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به وضعیت معماری ساختمان‌ها و ترکیب بناها که در مجموع، شهرسازی امروز کشور ما را شکل داده است، گفت: رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله معماری تهران مستلزم مشارکت فعال اندیشمندان در همه حوزه‌های علوم انسانی است.

نادری با بیان این مطلب گفت: اگر به دنبال این هستیم که نمای تهران در گذر زمان به نمای یک شهر اسلامی تبدیل شود، باید از همه پتانسیل های موجود در این زمینه استفاده کنیم .

وی افزود : بسیج منابع در این میدان در صورتی محقق خواهد شد که دلسوزان و متخصصان در همه رشته ها با روحیه جهادی به این حوزه ورود کنند، چرا که برای دستیابی به این آرمان، ابتدا لازم است فهم مشترکی بین خواص تاثیر گذار در این موضوع پدید آید و سپس شهروندان به عنوان پشتوانه عظیم هرگونه حرکت مبنایی در کشور نقش خود را ایفا کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه ضمن دعوت از دانشجویان علاقمند رشته های معماری، شهرسازی، علوم اجتماعی، روانشناسی، رسانه، تاریخ و سایر رشته های که به نحوی با مفهوم الگوسازی مرتبط هستند افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران خصوصاً با عنایت به منویات رهبر فرزانه انقلاب و تدابیر شهردار تهران در این خصوص موضوع گفتمان سازی را در دستور کار قرار داده است و لذا از فضلای حوزه های علمیه، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان و کارشناسان علاقمند به موضوع دعوت می کنیم با ارائه ایده ها، مقالات علمی – پژوهشی و تجارب موفق تا این زمینه مساعد فعالیت بین رشته ای که به فرموده رهبر انقلاب بر سبک زندگی شهروندان هم اثر متقابل دارد، استفاده و به نحو مطلوبی مشارکت و تعامل داشته باشند.

نادری خاطر نشان کرد : رهیافت معاونت در رسیدن به چشم انداز مطلوب استفاده از نظریات تخصصی همه کارشناسان است و در این راستا از روشهایی مانند برگزاری مسابقات فنی- تخصصی و حمایت از پایان نامه ها و مقالات علمی – پژوهشی استفاده خواهد شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0