معرفی کتاب طراحی فضای شهری

معرفی کتاب”طراحی فضای شهری، فضاهای شهری و جایگاه آنها در زندگی و سیمای شهر

الهه حاجی ابوترابی

کتاب “طراحی فضای شهری، فضاهای شهری و جایگاه آنها در زندگی و سیمای شهر”  از انتشارات ” مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران” حاصل تلاش و پژوهش مهندس محمود توسلی از اساتید برجسته و بنام دانشگاه تهران و مهندس ناصر بنیادی می باشد.

این کتاب در ابتدا در دو جلد مجزا در سالهای ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ ارائه گردید که پس از گذشت ۱۵ سال یکبار دیگر بعد از تجدید نظر و افزودن مطالب جدید به صورت یک جلد در سال ۱۳۸۶ منتشر شد. این کتاب همواره به عنوان یکی از کتاب های مهم و حائز اهمیت در زمینه شهرسازی و شناخت فضاهای شهری محسوب می شده است و از جمله کتاب های درسی دانشگاهی می‌باشد.

همانطور که در پیشگفتار آمده است، این کتاب تلاش دارد تا ادراک فضایی صحیحی را در خواننده ایجاد کند تا بتوان به تبع آن مقدمات طراحی فضای شهری به شیوه ای درست برای شرایط امروز ایران فراهم کرد که برای این منظور از تصاویر و شواهدی شامل فضاهای غربی و ایرانی کمک گرفته شده است.

این کتاب شامل دو بخش می باشد، بخش اول که در بردارنده آشنایی، شناخت و ادراک فضای شهری است و بخش دوم که از نحوه برخورد، استفاده و برنامه ریزی برای این فضاها صحبت می کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0