مجلس طرح کاداستر را تصویب کند

معاون امور املاک سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: از زمان اجرای طرح کاداستر تاکنون برای ۹۰ درصد اراضی ملی سند مالکیت صادر شده است.

بکائیان با حضور در نشست مشترک سازمان زندان‌ها و سازمان جنگل و مراتع کشور، اظهار کرد: منابع طبیعی سرمایه‌ای است که خداوند به بشر داده است و با جلوگیری از تخریب آن باید این سرمایه را به نسل آینده انتقال دهیم. وی ادامه داد: توجه به منابع طبیعی حائز اهمیت است؛ زیرا یک پالایش برای تولید هوا محسوب می‌شود. متاسفانه تبدیل این منابع به کاشت آجر و سیمان بسیار ناخوشایند است.

معاون امور املاک سازمان ثبت و اسناد کشور خاطرنشان کرد: تجاوز به حریم طبیعت گناه و جرم محسوب می‌شود که همین موضوع خشم و غضب خداوند را به همراه دارد. از آنجا که بیت‌المال در اختیار جمهوری اسلامی ایران است حفاظت از بیت‌المال نیز وظیفه یک دستگاه خاص نمی‌باشد بلکه همه مردم در این راستا باید تلاش کنند.

بکائیان افزود: خوشبختانه با همکاری که با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور داشتیم زمینه شناسایی و ثبت این جنگل‌ها فراهم شده است و در حال حاضر که بیش از ۵۱ سال از بحث قانون ملی شدن جنگل‌ها می‌گذرد خوشبختانه از بعد انقلاب تاکنون حدود ۱۳۵ میلیون هکتار سند مالکیت جنگل‌ها ثبت شده است. وی تصریح کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز کاداستر را تصویب کند و سازمان ثبت بحث کاداستر غیرشهری را نیز فعال کند. همچنین سازمان ثبت و اسناد کشور بتواند از سیستم کاداستر حفاظت کرده و از تجاوز به املاک دولتی و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کند.

معاون امور املاک سازمان ثبت و اسناد کشور با بیان اینکه سازمان ثبت در تلاش است از مراجعه حضوری مردم کم کند، گفت: این در حالیست که تاکنون از رد و بدل شدن کاغذ در جریان استعلام‌ها جلوگیری کرده و بیشتر ثبت مسائل به صورت مکانیزه بوده است. بکائیان ادامه داد: ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار استعلام سالانه به صورت مکانیزه انجام می‌شود. همچنین یک بانک جامع اطلاعات املاک نیز در این راستا ثبت شده و توانسته‌ایم از ۳۴ میلیون خدمت در سال ۹۲، ۲۲ میلیون خدمت را در فضای مجازی انجام دهیم.

وی گفت: ما ۲۲۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه و حریم آن را از وزارت نیرو تحویل گرفته‌ایم و قرار است که آن را در نقشه کاداستر قرار دهیم. همچنین یازده میلیون هکتار از اراضی تحت پوشش سازمان محیط زیست در نقشه کاداستر گنجانده شده‌اند و ۹۵ درصد جزو اراضی ملی هستند.

معاون امور املاک سازمان ثبت و اسناد کشور بیان کرد: در بخش‌های باقیمانده اختلاف در تشخیص وجود دارد که اگر حل شود برای آنها نیز سند صادر می‌کنیم. نزدیک به ۵۵ میلیون هکتار از منابع طبیعی در کاداستر نقشه‌هایش تهیه و تنظیم شده که از این تعداد ۴۰ میلیون پلاک‌گذاری شده و بیش از ۵۰ میلیون سند مالکیت کاداستر صادر شده است. بکائیان در پایان گفت: برای بیش از ۹۰ درصد از اراضی طبیعی سند مالکیت ملی صادر شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0