طرح جامع سمیرم نیازمند بازنگری

شهردار سمیرم گفت: در بازنگری طرح جامع شهری سمیرم بسیاری از معضلات کنونی شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد جعفرزاده اظهار کرد: سرانه فضای سبز شاخص تعیین شده از سوی محیط زیست سازمان ملل متحد ۲۰ تا ۲۵ مترمربع برای هر نفر است و سرانه متعارف و قابل قبول فضاهای سبز شهری در شهرهای ایران بین ۷ تا ۱۲ مترمربع برای هر نفر است. وی ادامه داد: سرانه فضای سبز سمیرم در حدود ۶ متر مربع است که نسبت به سرانه کشوری رقم کمتری است.

شهردار سمیرم با اشاره به اینکه شبکه آبیاری فضای سبز علیرغم وجود آب با مشکل انتقال آب مواجه است، تصریح کرد: ساماندهی و استفاده بهینه از فضای سبز شهری از اولویت‌های شهرداری سمیرم است.

وی با اعلام ۱۰ ساله بودن طرح‌های جامع شهری در ایران گفت: با توجه به اینکه طرح جامع شهرداری سمیرم نیاز به بازنگری داشت تقاضای بازنگری طرح به مسکن و شهرسازی استان داده شده است و پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم و سال آینده پیمانکار طرح انتخاب می‌شود. جعفرزاده اضافه کرد: با به روز شدن طرح جامع شهری بسیاری از معضلات کنونی شهر از جمله معبر و فضاهای خدماتی شهری رفع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به معضل بافت‌های فرسوده شهر سمیرم اذعان کرد: بافت فرسوده سمیرم به صورت پلکانی و در ارتفاع قرار دارد و دارای شرایط ویژه است که نیاز به بازسازی و بهسازی دارد.

شهردار سمیرم خاطرنشان کرد: تجمیع و بازپخش زمین در احیاء بافت فرسوده می‌تواند راهگشای معضل بافت فرسوده شهر باشد که نمونه موفق طرح‌های تجمیع و بازپخش زمین در قهدریجان اجرا شده و نتایج بسیار مطلوبی در این زمینه بدست آمده که در نوع خود اگر بی‌نظیر نباشد قطعاً کم‌نظیر خواهد بود. شهر سمیرم با یک هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت و جمعیت ۲۵ هزار نفری در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0