تهران در فهرست شهرهای گران جهان

گزارش سال ۲۰۱۴ واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) درباره هزینه زندگی در ۱۳۱ شهر مهم دنیا نشان می‌دهد که سنگاپور گران‌ترین و بمبئی در هند ارزان‌ترین شهرهای دنیا هستند.

تهران که سال گذشته در رتبه ۱۲۲ قرار داشت، امسال با جهشی قابل توجه به رتبه ۶۵ صعود کرده است. با وجود احساس ناامنی اقتصادی و تورم، کاهش ارزش ین باعث شد تا توکیو و اوزاکا که سال گذشته گران‌ترین شهرهای دنیا بودند، جای خود را به سنگاپور بدهند. قدرت دلار سنگاپور در کنار هزینه‌های بالای استفاده از خودروی شخصی و بالا بودن بهای قبض‌ها باعث شد تا این شهر در صدر جدول قرار گیرد.

اروپا هم یکی از گران‌ترین مناطق دنیا برای زندگی است و زندگی در سه شهر اروپایی پاریس، اسلو و زوریخ بعد از سنگاپور بیشترین فشار را به جیب شهروندانش می‌آورد. سیدنی استرالیا پنجم است و بعد نوبت به توکیو می‌رسد.

این گزارش دو سالانه که هزینه زندگی در نیویورک را به عنوان معیار در نظر می‌گیرد، با درنظر گرفتن قیمت ۱۶۱ نوع کالا یا خدمات رده‌بندی خود را تنظیم می‌کند. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به قیمت غذا، نوشیدنی، وسایل خانه، وسایل شخصی، اجاره خانه، قبض‌های مختلف، رفت و آمد، شهریه مدرسه خصوصی و تفریح اشاره کرد.

در مجموع قیمت ۵۰ هزار کالای مختلف برای تهیه این گزارش که سی سال منتشر می‌شود محاسبه می‌شود. نیویورک امسال در این رده بندی رتبه ۲۶ را به دست آورده است.

گزارش امسال نشان می‌دهد که آسیا و استرالیا در کنار بعضی مناطق اروپا در رشد هزینه‌های زندگی سرآمد دیگر نقاط دنیا هستند بنابراین ده شهر گران دنیا را شهرهایی از آسیا، استرالیا و اروپا تشکیل می‌دهند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0