مسابقه طراحی فضای شهری تهران

اولین جلسه شورای سیاستگذاری و داوری بزرگترین مسابقه طراحی فضای شهری تهران برگزار شد.

در این جلسه که به منظور برنامه ریزی و سیاستگذاری اولین و بزرگترین مسابقه طراحی فضای شهری در کلانشهر تهران با مضمون طراحی شهری اراضی فوقانی تونل رسالت برگزار شد، دکتر حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، مهندس چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهندس سید محمد بهشتی مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ریاست مهندس علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران حضور داشتند و نسبت به چگونگی برگزاری این مسابقه و اتفاقات پیرامونی آن به بحث و بررسی پرداختند.

مهندس علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اجرای این مسابقه را که در نوع خود در کلانشهر تهران منحصر به فرد است، در راستای حرکت به سمت پیوستار فرهنگی و اجتماعی مورد نظر مدیریت ارشد شهری تهران قلمداد نمود و اشاره کرد این مسیر بین دو مفصل حوزه اداری و بلند مرتبه شهر تهران از غرب و حوزه گردشگری تفریحی فرهنگی شهر تهران در شرق متصل می گردد.

وی این رقابت علمی طراحی فضای شهری را با هدف ایجاد یک فضای فرهنگی و اجتماعی در اراضی فوقانی تونل رسالت حدفاصل یوسف آباد تا اراضی عباس آباد و مصلای بزرگ شهر تهران ارزیابی و تاکید کرد : تلاش ما در جهت ایجاد محیطی امن و قابل استفاده برای شهروندان تهرانی است که بوسیله ایجاد آن یک پیاده راه و نهایتا یک پل پلازا به مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد متصل می گردد.

دکتر حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی نیز با تاکید بر اهتمام همه جانبه قوای موجود در شهرسازی و معماری پایتخت و مراجع فرادستی جهت اجرای این پروژه، برگزاری مسابقه طراحی اراضی فوقانی تونل رسالت را گامی در جهت مشارکت شهروندان در ایجاد فضاهای شهری با تاکید بر نیازهای موجود دانست.

مهندس چمران عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز برگزاری این مسابقه را رهیافتی در جهت ایجاد فضاهای مناسب شهری با رویکرد فرهنگی و اجتماعی و تلاش در جهت رفاه شهروندان و تاکید خاصی بر نوع دسترسی ها و امکانات قابل ارائه در این فضا دانست، تا براساس نیاز موجود، امکانات و فضاها ایجاد شود و توجیه و اطلاع رسانی به شهروندان بخصوص ساکنین حوزه پیرامونی محدوده طرح را از مجریان و دست اندرکاران خواستار شد.

مهندس سید محمد بهشتی مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر کارکرد گردشگری این پروژه اجرای این مسابقه را گامی مهم در طراحی جدید شهری دانست و اهتمام تمامی دستگاههای ذیربط به این موضوع را در پیشبرد مسابقه و اجرای بهینه آن در جهت توسعه و پیشرفت کلانشهر تهران خواستار شد. لازم به ذکر است در این شورا از اساتید برجسته دانشگاهی جهت داوری آثار ارسالی به دبیرخانه مسابقه نیز بهره برده شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0