منظر شهری در طرح تفضیلی بجنورد‌

نائب رئیس شورای اسلامی بجنورد بر توجه به موضوع منظر شهری در کمیته اجرای طرح تفضیلی این شهر تاکید کرد و گفت: نبایستی نسبت به این مهم غفلت شود.

رضا فیروزه در نشست شورای اسلامی مرکز خراسان شمالی اولویت قرار دادن منظر شهری و همچنین معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازها را برشمرد و بیان داشت: ما می‌خواهیم شهری را بسازیم که علاوه بر مقررات شهرسازی به مسئله منظر و زیبایی شهر نیز توجه شود.

وی ضرورت توجه به این موضوع را در کمیته اجرای طرح تفضیلی بجنورد مهم خواند و اضافه کرد: به طور حتم با برخی تصمیم گیری‌های صحیح می‌توان این موضوع را به تدریج در شهر محقق سازیم. نایب رئیس شورای اسلامی بجنورد گفت: افزون بر این باید همواره به این موضوع توجه داشت که حقی از شهروندی ضایع نشود و مسئولیت خود را به عنوان منتخبان مردم به شایستگی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه املاک باید ملاک عمل ابلاغیه سراسری باشد افزود: عدول از این ابلاغیه تخلف بوده و به هر شکل نبایستی تفسیرهای گوناگونی شود بلکه با عمل به قانون، حقوق مردم و شهرداری در این چارچوب تأمین شود. فیروزه همچنین در پی ارائه گزارشی درباره استخر شهروندی تصمیم‌گیری درباره نحوه راهبری این استخر را به نشست‌هایی بعدی شورا موکول کرد.

عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد هم در این نشست اظهار کرد: با انجام برخی اقدامات مثل بازگشایی‌ها می‌توان منظر شهری خوبی را برای این شهر رقم زد. سید اعظم السادات افشین‌فر گفت: شورای اسلامی شهر فارغ از نگاه به منطقه‌ای خاص و با تاکید بر در نظر گرفتن حقوق مالکانه شهروندان از این موضوع حمایت می‌کند.

عضو دیگر شورای اسلامی بجنورد هم با اشاره به اینکه شوراها پارلمان‌های محلی هستند که به عنوان منتخبان مردم ایفای وظیفه می‌کنند گفت: بر اساس قانون حضور رسانه‌ها و مردم در این نشست‌ها بلا مانع است.

جمشید گریوانی با تاکید بر برگزاری علنی نشست‌های شورای اسلامی این شهر اضافه کرد: نبایستی در این زمینه سلیقه‌ای عمل و برخورد شود. طی این نشست برخی پرونده‌های کمیته اجرای طرح تفضیلی طرح که مورد تایید اعضا قرار گرفت.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. سید هاشم :
    ۳۰ آبان ۹۵

    شهر بجنورد از لحاظ زیبایی خیلی ضعیف عمل کرده سه راه باغ عزیز ببینید فضای سبز تا نزدیک سه راه امده واصلش که سه راه رها شده واین فضای شهر زشت کرده

0