بازنگری طرح جامع شهری خلخال

فرماندار خلخال خواستار بازنگری و بازبینی طرح جامع شهری این شهرستان از سوی شورای شهر، شهرداری و بنیاد مسکن شد.

مهدی احمدی در جلسه ستاد توانمند سازی و ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی خلخال تصریح کرد: بازنگری طرح جامع باید در راستای تسریع در توانمندسازی و ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی صورت گیرد. وی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان از اجرای این طرح بر ضرورت تشکیل ستاد توانمند سازی و ساماندهی سکونت گاه های غیر رسمی در خلخال تاکید کرد.

فرماندار خلخال با بیان اینکه اجرای طرح های اثر بخش در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی سطح زندگی مردم را ارتقا خواهد داد، افزود: هم اکنون کیفیت مسکن در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی به دلیل غفلت های صورت گرفته پایین است. وی اضافه کرد: این نواحی به دلیل سرعت پیدایش و نبود نظارت دستگاه های اجرایی بدون استانداردهای قابل قبول زیستی و فاقد نظام شکل یافته به صورت کاملا خودرو و فاقد مجوز رسمی از نهادهای قانونی شهر ایجاد شده که کیفیت مناسبی ندارند.

احمدی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز علاوه بر ایجاد ناهمگونی در فضای کالبدی شهری معظلات متعددی در ابعاد مختلف اجتماعی ، اقتصادی و امنییتی در شهرها را ایجاد می کند، عنوان کرد: شرایط موجود بر این گونه مناطق در بروز ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثر است. به گفته وی مهاجرت، افزایش هزینه های زندگی شهری و سودجویی برخی متخلفان و فرصت طلبان از شرایط حاکم در جامعه موجب شکل گیری سکونت گاه های غیر رسمی و ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف و محلات مختلف شهر شده است.

فرماندار خلخال متذکر شد: با برنامه ریزی دقیق باید در قالب برنامه های راهبردی کوتاه مدت و دراز مدت نسبت به ساماندهی و جلوگیری از گسترش آن اقدام کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0