تهیه طرح تفضیلی شهرهای گیلان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: طرح های تفضیلی و آمایش سرزمین در ۵۲ شهر استان در حال تهیه است.

حجت شعبانپور در همایش “رعایت صحیح مقررات ملی ساختمان ، تضمین حقوق شهروندی ” که در سالن اجتماعات الغدیر اداره کل راه و شهرسازی استان در رشت برگزار شد با بیان اینکه مقررات ملی ساختمان در ایران قدمتی سه هزار ساله دارد، اظهار داشت: بناهای میراث کهن گواهی بر این قدمت سه هزار ساله ارزشمند است.

وی افزود: از آنجایی که کشور ایران بر خط زلزله آلپ هیمالیا قرار گرفته و وقوع زلزله تخریب های زیادی در ایران بر جای گذاشته است ، مردم ایران باید زندگی کردن با زلزله را بیاموزند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: بعد از وقوع زلزله در بوئین زهرا، طبس، رودبار و بم سمینارهای زیادی برگزار کردیم اما تخریب سازه های جدید در زلزله ها حاکی از آن است که سازه ها با کیفیت ساخته نشده اند.

وی با اشاره به اینکه ایمان به کارمهندسی در سازه ها کم شده است، تصریح کرد: در زلزله ها بناهای دوهزار و پانصد ساله پابرجا باقی می مانند در حالیکه بیمارستان ولی عصر منجیل که سه سال بیشتر از افتتاح آن نمی گذرد بر اثر وقوع زلزله تخریب شد.

شعبانپور تفاوت مهندسی بناهای قدیمی و جدید را در تکرار مستمر سیکل های اشتباه عنوان کرد و گفت: مهندس ها باید نگران باشند زیرا با علم و امکانات موجود ، تخریب منازل مسکونی و به خطر افتادن جان مردم در اثر وقوع زلزله قابل توجیه نیست. وی ادامه داد: در شهرسازی گیلان ماده ۳۵ را احیا کردیم و اعتبارات لازم نیز به آن تخصیص داده شده است.

معاون عمرانی استاندار گیلان بیان داشت: در راه و شهر سازی کسی به دنبال پلیس بازی نیست بلکه به دنبال درست انجام شدن ساخت و ساز در استان هستیم. وی اظهار داشت: برآنیم با کمک سازمان های مردم نهاد کمیته نظارت و شورای فنی استان را فعال کنیم.

شعبانپور همچنین از تهیه طرح های تفضیلی و آمایش سرزمین در ۵۲ شهر گیلان خبر داد و گفت: شهروند مداری امروز راه و نگرش شهر سازی است و در پی آن هستیم بدانیم شهروند چه انتظاری از حاکمیت دارد. وی تاکید کرد: شهروندان باید در تصمیم گیری ها دخالت داشته باشند و تنها مسئولان برای شهروندان تصمیم گیری نکنیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0