رعایت نشدن معیار شهرسازی در زاهدان

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزشیابی شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: در صدد هستیم تا اصلاح ساختاری شهرداری را به سمتی ببریم که تحولات در آن نمود پیدا کند.

پرویز سارانی افزود: متاسفانه در مجموعه ی شهرداری به امورات دیر پاسخ داده می شود و موازی کاریها و نبود زیرساخت‌های لازم باعث ایجاد بن بستهایی شده است، لذا شورای شهر برنامه هایی را جهت برون رفت از این بن‌بست‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

وی از اجرای طرح دفاتر پیشخوان خدمات شهرداری در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: این طرح به تصویب شورا رسیده است و برای اولین بار در زاهدان عملیاتی خواهد شد و هدف ما از اجرای این طرح تسریع در امور، دقت در ارائه ی خدمات با کیفیت به مردم، جلوگیری از رفت و آمدهای اجباری متعدد، مدیریت وقت و از همه مهم‌تر شفاف سازی و سالم سازی و پیش بردن امورات شهری به سمت قانونمند شدن است. سارانی تصریح کرد: طرحی در شورا مصوب شده که مردم عزیز می‌توانند تمامی عوارض خود را از طریق اینترنت و تلفن همراه پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزشیابی شورای شهر بیان کرد: مردم امید به بهبود شرایط دارند باید به عزت و کرامت آنها احترام بگذاریم، لذا بحث نظارت بر مصوبات شورا تا حصول نتیجه بسیار مورد توجه قرار دارد و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده تا کنون ۵۰ درصد از وعده‌هایی ‌که داده‌ایم، عملی شده است و مابقی آنها نیز جهت اجرا در بودجه ی سال ۹۳ گنجانده خواهد شد.

وی افزود: شورای شهر فقط مربوط به شهرداری نیست، بلکه وظیفه ی نظارت بر تمامی حوزه های شهری را نیز به عهده دارد، لذا باید این ذهنیت مردم نسبت به شورا و شهرداری را از بین ببریم. وی اظهار کرد: مردم نباید چوب اشتباهات مسئولین را بخورند، معیارهای شهرسازی در خیلی از جاها رعایت نشده و مردم را دچار مشکل کرده است.

سارانی از مطالعه و بررسی اجرای طرح جی آی اس شهری خبر داد و گفت: زاهدان مدتی است که از آن بعنوان یک کلانشهر نام برده می‌شود اما خیلی از واقعیت‌ها در آن اتفاق نیفتاده است، لذا یکی از اموری که می‌تواند در این مسیر کمک شایانی کند، بحث اجرای جی آی اس است که با اجرای این طرح مردم می‌توانند از محل قرار گرفتن کلیه‌ی مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی، اداری، نظامی، خیابان‌ها و غیره در کوتاه‌ترین زمان مطلع شوند.

وی هزینه‌ی اجرای این طرح را ۸۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: با راه اندازی این طرح شهروندان و میهمانانی که به زاهدان سفر می‌کنند، می‌توانند از طریق اینترنت ‌یا تلفن همراه از امکانات آن استفاده‌ی کافی را ببرند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر در رابطه با کوچک سازی بدنه‌ی شهرداری نیز گفت: طرح اصلاح ساختار سازمانهای شهرداری در دست بررسی است، چراکه تعدادی از سازمان‌های شهرداری همسو با هم بوده و به موازات یکدیگر عمل می‌کنند که ادغام آنها می‌تواند در مدیریت، کاهش هزینه‌ها بسیار موثر واقع شود.

‌تدوین آئین نامه نظام جامع تشویق و تنبیه نیز از دیگر مواردی بود که سارانی به آن اشاره کرد و افزود: هر مدیری که نسبت به اهداف و استراتژی کلان شورا و شهرداری که همان اصلاح ساختاری در جامعه است، بتواند حرکت کند و خود را نشان دهد، تشویق خواهد شد و هر مدیری که نتواند با شرایط حال حاضر و متناسب با پیشرفت جامعه حرکت کند، بایستی از جایگاهی که دارد تنزل پیدا کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0