وضعیت بحرانی شهرسازی کلانشهرها

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی وضعیت شهرسازی را در کلان‌شهرهای کشور بحرانی توصیف کرد.

پیروز حناچی در نشست مشترک با کارشناسان مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی ضمن انتقاد از روند توسعه غیرمنطقی شهرهای بزرگ به خصوص شهر مشهد در سال‌های گذشته اظهار کرد: سد شهرسازی و معماری شکسته است و بایستی اراده قاطع بر جلوگیری از تخلفات را احیا کرد.

وی ادامه داد: با اجرای قانون ارزش افزوده، هدفمند سازی یارانه‌ها، عوارض نوسازی و تنظیم بودجه جاری و بودجه عمرانی شهرداری‌ها، وضعیت شهرسازی به لحاظ درآمدی در شرایط نسبتاً مطلوب‌تری قرار خواهند گرفت.

معاون شهرسازی و معماری وزیر با تأکید بر ضرورت توجه به منافع عمومی در تهیه طرح‌های توسعه و عمران شهری گفت: نبود گردش اطلاعات و نهادهای تخصصی از ضعف‌های عمده در این زمینه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به برخی تخلفات شهرسازی گفت: بروز این تخلفات بیانگر لزوم توجه ویژه به سیاست‌گذاری در زمینه شهرسازی و معماری و نظارت عالی هر چه بیشتر بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران و بطور کلی طرح‌های فرا دست با رویکرد جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از ضوابط قانونی است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0