افزایش شدید فروش تراکم در تهران

استاندار تهران با بیان اینکه طی چند سال اخیر فروش تراکم در تهران به شدت افزایش یافته است، گفت: نمی‌توان نظارتی بر قیمت مسکن داشت و این امر تنها با برابری عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود.

سید حسین هاشمی درباره توجه به بافت فرسوده شهر تهران، افزایش بلند مرتبه‌سازی‌ها، نظارت بر قیمت زمین و مسکن و دلیل فاصله طبقاتی زیاد قیمت خانه در شمال و جنوب تهران توضیح داد. به گفته وی طی چند سال اخیر ساخت و ساز در تهران افزایش یافته است.

هاشمی با اشاره به برنامه‌های مختلف ساخت و ساز شهری به ساخت و ساز پیش از زمان کرباسچی و پس از آن اشاره کرد و گفت: در جلسات مختلفی این موضوع بررسی شده است؛ به گونه‌ای که برخی می‌گویند در زمان شهرداری آقای کرباسچی، الگوهای خوبی برای تهران در نظر گرفته و اجرا شد و در برخی موارد گفته می‌شود این الگوها خوب به کار گرفته نشده‌اند.

استاندار تهران اظهار کرد: افزایش ساخت و سازها طی چند سال اخیر به جهت کسب درآمدهای بیشتر صورت گرفته و روند فروش تراکم به شدت رو به صعود رفته است.

آیا تهران ظرفیت بلندمرتبه‌سازی دارد؟

وی درباره افزایش ساخت و سازها و ظرفیت تهران برای این حجم از بلند مرتبه‌سازی‌ها گفت: گاهی به این مشکل فکر می‌کنم که اگر سرعت باد در تهران دو کیلومتر در ساعت باشد این میزان باد چگونه می‌تواند از میان این ساختمان‌های بلند عبور کند و هوای شهر را تازه کند؟

هاشمی اظهار کرد: بهتر است ساخت و ساز برج‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه ابتدا مکان‌یابی شوند و پس از اخذ بهترین تصمیم با نظم و هارمونی خوبی در شهر ساخته شوند. استاندار تهران تصریح کرد: برای ساخت و ساز ساختمان‌های بلند نیز باید برنامه‌هایی اتخاذ شود تا این موضوع همچون برخی اشتباهات گذشته تکرار نشود چراکه این موضوع کار سختی است و آینده تهران را پیچیده‌تر از شرایط فعلی می‌کند.

فاصله قیمتی خانه در تهران با عرضه و تقاضا کنترل می‌شود

هاشمی در پاسخ به اینکه تصمیم استانداری برای کنترل قیمت مسکن در تهران چیست؟ گفت: نمی‌توان نظارتی بر قیمت مسکن داشت و این امر تنها با برابری عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود. استاندار تهران با اشاره به فاصله قیمتی زمین و مسکن در شمال و جنوب تهران اظهار کرد: این نظارت با برابری عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود و نمی‌توان کاری کرد.

وی افزود: برخی مناطق تهران همچون یافت‌آباد که زمانی قیمت زمین و مسکن آنچنان قابل توجه نبود پس از مدتی و با تجاری شدن این منطقه قیمت‌هایش رونق گرفت که ممکن است در برخی نقاط شهر این موارد صورت گیرد. هاشمی نظارت بر قیمت مسکن را بسته به سیستم نظارتی دانست و گفت: در این زمینه نمی‌توان کاری کرد و باید با عرضه و تقاضا کنترل شود. به گفته استاندار تهران حتی نمی‌توانیم از ورود مهاجر به شهر نیز جلوگیری کنیم و سیاست‌های دیکته‌ای برای این بخش امکانپذیر نیست.

بافت فرسوده مورد توجه استانداری

وی ضمن ابراز موافقت با بازسازی بافت فرسوده در تهران تاکید کرد: این موضوع برای شورای شهر تهران نیز اهمیت دارد و علاوه بر پیگیری وزارت راه و شهرسازی بر این موضوع ما نیز توجه به بافت فرسوده را پیگیری می‌کنیم.

هاشمی با اشاره به توجه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران بر نوسازی و بهسازی بافت فرسوده این شهر اظهار کرد: تهران روی گسل بزرگی قرار دارد و باید به بافت فرسوده و بازسازی این بافت‌ها توجه ویژه‌ای شود که وزارت راه و شهرسازی هم بر این موضوع تاکید دارد و با همکاری استانداری تهران نیز این مهم اعمال می‌شود و هرچه سیاست‌های بافت فرسوده شهری به ویژه در تهران صورت گیرد کار درستی انجام شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0