آخوندی مامور بررسی انتقال پایتخت

رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، موضوع انتقال پایتخت را نیازمند بررسی های دقیق و کارشناسی دانست و وزارت راه و شهرسازی را مامور انجام بررسی های لازم و ارایه گزارش کرد.

در جلسه امروز (چهارشنبه ۳۰ بهمن) هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد، مسایل مدیریت کلان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور شهردار، رییس شورای شهر و استاندار تهران برگزار شد، رییس جمهوری با تشکر از تلاش های انجام شده، مدیریت کلان شهر تهران را امر خطیری دانست که نیازمند مشارکت همگانی و هماهنگی و انسجام برنامه ها است.

روحانی، دسترسی به محیط زیست سالم و تامین امنیت را از جمله حقوق شهروندی عنوان کرد و با غیرقابل قبول دانستن میزان آلودگی هوا در شهر تهران و دیگر کلان شهرها بر مدیریت بهینه انرژی و بهبود کیفیت سوخت تاکید کرد. وی همچنین گسترش حمل و نقل عمومی و نوسازی وسایل آن، بهره گیری از خودروهای کم مصرف و موتور برقی و تامین گسترده تر خدمات الکترونیکی را گام هایی برای ساماندهی مسایل کلان شهرها دانست.

رییس جمهوری، افزایش بی رویه جمعیت در تهران را که با برخی بی انضباطی ها در مقررات تشدید شده، نشانه ای از عدم تحقق شعار تمرکززدایی بیان و تصریح کرد: با ایجاد رونق اقتصادی و تشویق تولید و سرمایه گذاری و اشتغال زایی و افزایش جاذبه ها در استان های دیگر باید در جهت کنترل مهاجرت به تهران و افزایش جمعیت در این استان اقدام کرد.

روحانی، شورای نظارت بر گسترش شهر تهران را به نظارت بیشتر از گذشته و هماهنگی با همه دستگاه ها، شورای شهر و شهرداری تهران در مراقبت از گسترش شهر تهران و ایفای وظایف قانونی توصیه و اظهار کرد مصوبات شورای عالی شهرسازی باید با توجه به اهداف و برنامه های دولت مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد.

وی، تهران را نماد چشمگیر کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاه ها، این استان، نمادی از نظم و انضباط، هماهنگی و انسجام و جلوه ای از فرهنگی غنی ایرانی اسلامی باشد.

در این جلسه همچنین گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره ضرورت توجه خاص به مسایل پایتخت و کلان شهرهای کشور ارایه شد و در ادامه محمد باقر قالیباف شهردار، احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر و سید حسین هاشمی استاندار تهران به ارایه نظرات خود پرداختند و مشکلات تهران در مقیاس ملی و محلی به بحث گذاشته شد. در این جلسه مشکلات کلان شهرها و جبران خسارات وارده در اثر برف نیز بررسی شد.

هیات وزیران در این جلسه با تشکیل کمیسیونی خاص متشکل از تعدادی از وزیران، استاندار، شهردار و رییس شورای شهر تهران به منظور بررسی دقیق معضلات تهران و دیگر کلان شهرها و ارایه راهکارهای مناسب موافقت کرد.

همچنین با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۹۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای به استان های گیلان، مازندران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارت ناشی از برف اخیر و اعطای تسهیلات بانکی اختصاص یافت.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0