بازنگری طرح تفصیلی جدید شهر آبادان

شهردار آبادان گفت: پس از گذشت چهار سال کار بازنگری و تصویب طرح تفصیلی جدید این شهر به انجام رسید.

محمود رضا شیرازی افزود: در جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون ماده پنج استان خوزستان شامل (معاون عمرانی استاندار، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، شهردار آبادان، رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مشاور تهیه کننده طرح، مدیرکل سازمان محیط زیست استان، رئیس سازمان نظام مهندسی استان و فرماندار ویژه آبادان) در دو جلسه پیاپی صبح و عصر در استانداری تشکیل شد، طرح تفصیلی شهر آبادان مطرح، بازنگری و به تصویب رسید.

وی با اشاره به تشکیل ده ها جلسه راهبردی در شهر آبادان اظهار کرد: کار بازنگری طرح تفضیلی آبادان که از سال ۸۸ آغاز شده بود در جلسه مذکور بررسی و به تصویب رسید.

شیرازی با قدردانی از همکاری اعضای کمیسیون ماده پنج استان خوزستان در تصویب طرح تفضیلی جدید شهر آبادان تصریح کرد: در زمان حاضر طرح مذکور برای تصویب نهایی به دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شده است. به گفته شهردار آبادان در صورت تصویب نهایی، نقشه ها و مدارک این طرح ابلاغ می شود و در آینده بسیار نزدیک نیز اجرایی و ملاک عمل قرار می گیرد.

شیرازی یادآور شد: در جلسه مذکور همچنین انتقاد خود را به موضوع واگذاری زمین تانک فارم به مساحت ۲۳۸ هکتار از سوی وزارت نفت به اداره بنادر و دریانوردی را اعلام کردم. وی در شرح دلایل این انتقاد گفت: با انجام این کار ارتباط ساکنان منطقه شطیط با سایر مناطق شهری قطع می شود ضمن آنکه افزایش محرومیت و افزایش آلودگی جنوب شهر آبادان را نیز به دنبال خواهد داشت.

شهردار آبادان عدم دسترسی آسان شهروندان به چشم انداز اروندرود و توقف ادامه عملیات ساخت پارک در حاشیه این رودخانه را از دیگر دغدغه های شهرداری و شورای شهر با انجام این کار عنوان کرد و افزود: موضوع واگذاری زمین منطقه یاد شده (تانک فارم) به اداره بنادر و دریانوردی در اواخر دوره دولت قبل، با عجله و بدون انجام کارشناسی های لازم صورت گرفت و وزارت راه و شهرسازی نیز هنوز برای انتقال سند قطعی اقدامی نکرده است.

شیرازی در خصوص پیشنهاد شهرداری آبادان برای توسعه اداره بنادر و دریانوردی عنوان کرد: پیشنهاد مشخص ما استقرار این اداره و اسکله ها در اراضی پس از منطقه شطیط و توسعه پس کرانه های بندری و انبار کانتینری آن در محل تانکفارم است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0