معماری پیشانی معرفی یک شهر

دبیر همایش زن، معماری و شهر گفت: معماری پیشانی معرفی شهر است و باورها، اندیشه ها و نوع نگاه افرادی که دریک شهر زندگی می کنند را متجلی می سازد.

شادی عزیزی در نخستین نشست خبری سمینار دو روزه زن، معماری و شهر با بیان اینکه قرن بیست و یکم به عنوان عصر ارتباطات، پسامدرن و جهانی شدن نامیده شده است، گفت: نقطه مشترک همه این اسامی توجه به همه گروه های اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی است. وی افزود: به جای توسعه کمی باید به دنبال توسعه کیفی بود و برای همین سعی می شود برای همه گروه هایی که در شهرها زندگی می کنند برنامه ریزی شود.

این استاد معماری با تاکید بر ارتباط میان رشته ای گفت:در دانشگاه ها ارتباط میان رشته ای یا مشاهده نمی شود و یا اگرهم باشد بسیار کم است و معیار معماری های ما فرم و بحث های زیباشناسانه است در حالی که باید بین علوم مرتبط با شهر و معماری ارتباط برقرار کرد.

عزیزی یکی دیگر از اهداف همایش را توجه به بومی سازی رشته معماری و مرتبط با شهرعنوان و تصریح کرد: اگر چه درعصر جهانی شدن قرار داریم ولی یک سری معیارهای بومی وجود دارد که برای ما اهمیت وی‍ژه ای دارد تا معماران و شهرسازان در یک ارتباط میان رشته ای بتوانند بر آنچه که مورد نیاز کشور خودشان تمرکز داشته باشند.

به گفته دبیر همایش زن، معماری و شهر توجه به کیفیت زیست و گروه های اجتماعی، بومی سازی معماری و ارتباط بین حرفه ای ها، مدیران و اساتید از جمله اهداف برگزاری این سمینار دو روزه است.

عزیزی درمورد شرکت کنندگان این همایش گفت: شهیندخت مولاوردی معاونت امورزنان نهاد ریاست جمهوری، پیروزحناچی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و همچنین چند تن از مسوولان شهرداری تهران در این همایش حضور دارند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای علوم و تحقیقات، تهران، مرکز و قزوین و همچنین قطب معماری دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علم و صنعت با این همایش همکاری می کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0