تهیه طرح تفضیلی بافت قدیم کرمان

مدیر‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان به نبود طرح تفصیلی برای بافت قدیم اشاره ‌و اظهار کرد: با توجه به اینکه در بافت قدیم شهر فقط طرح جامع داریم، لازم است با یک کار تیمی و هماهنگ میان شهرداری، مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی، کار نیمه تمام طرح تفصیلی بافت قدیم که مشاور سال‌ها پیش تهیه کرده است، به سرانجام رسد.

در دیدار رییس و اعضای شورای شهر کرمان با مدیر کل جدید میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان بر افزایش تعامل میان شهرداری‌، شورا و میراث فرهنگی به منظور حل معضلات گسترده بافت قدیم و ارتقاء جایگاه گردشگری کرمان تاکید شد.

“فتح الله مویدی”، رییس شورای شهر کرمان‌، با اشاره به سوابق بسیار مثبت اجرایی “علی مهاجری” در دوران دفاع مقدس و مدیریت های مختلف در استان و شهر کرمان، انتصاب وی را بسیار مناسب و عامل تحول عمده در این بخش دانست و تصریح کرد: “علی مهاجری” در سمت‌هایی از جمله مدیر کل زندان، شهردار کرمان و ریاست شورا حضوری تحول آفرین داشتند، بطوری‌که به عنوان مثال پس ازانتصاب وی به سمت شهردار کرمان، بودجه این ارگان که در حدود سه میلیارد تومان بود بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافت.

رییس شواری شهر کرمان به مدیریت نقش آفرین “علی مهاجری” در دوره سوم شورا نیز اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: وی همچنان گذشته بتواند منشاء اتفاقات شایسته‌ای برای شهر کرمان در بحث گردشگری و میراث فرهنگی باشد.

در این دیدار “علی مهاجری”، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان، به وجود رفاقت و همدلی میان اعضای شورای دوره سوم اشاره و تصریح کرد: امیدوارم اعضای شورای چهارم نیز من را عضو افتخاری شورای شهر و میراث فرهنگی را زیر مجموعه آن بدانند.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی کرمان وجود هماهنگی و تعامل میان شورا، شهرداری و این سازمان به منظور رونق هر چه بیشتر در بافت قدیم را ضروری دانست و گفت: مصمم هستیم در این دوره مشکلاتی که سال‌های قبل حل نشده‌اند، مرتفع شود. وی از توافق چند روز اخیر این سازمان با بخش خصوصی به منظور حفظ باغ فتح آباد که الگوی ساخت باغ شاهزاده است، خبر داد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی کرمان به مشکلات ساختاری این سازمان در بحث منابع مالی اشاره کرد و گفت: از آنجا که منابع مالی در این سازمان به پروژه‌ها تعلق می‌گیرد، در صورت عدم جذب منابع مالی یا جذب ناقص آن، حتی برای پرداخت حقوق پرسنل نیز مشکل بوجود می‌آید که بایستی در این موارد‌ یا مواردی از جمله واگذاری‌های ابنیه به بخش خصوصی جهت مرمت و بهره برداری، در آیین نامه‌ها تجدید نظرهای اساسی صورت پذیرد‌.

وی پرداختن به گردشگری استان کرمان و رونق آن را اولویت اول کاری این سازمان اعلام ‌و اظهار کرد: به منظور استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان‌، هفته آینده جمعی از مسئولان ارشد استان به عراق سفر می‌کنند تا با حضور استاندار بتوانیم بخش قابل توجهی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر عراقی را با توجه به پرواز مستقیم نجف به کرمان به سمت جاذبه‌های گردشگری استان جذب کنیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0