اعلام نقاط ضعف طرح تفصیلی تهران

مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران گفت: نداشتن مدیریت یکپارچه شهری مهمترین نقطه ضعف طرح تفصیلی تهران است.

مجید پاکساز با بیان این مطلب گفت: طرح تفصیلی تهران کاملا بر اساس مطالعات دقیقی که صورت گرفت اجرایی شد و وجود کمیسیون های متعدد تصمیم گیری، دقت آن را افزایش داد.

وی با بیان اینکه تدوین ضوابط و مقررات طرح، امکان عبور از خط قرمز را به حداقل رسانده است، افزود: بر همین اساس هرگونه تغییری در طرح تفصیلی مبتنی بر ضابطه و تعریف پهنه های مربوطه بوده است و در برخی پهنه ها، ضابطه مستلزم تهیه طرح توجیهی است.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری با اشاره به شناسایی نقاط ضعف و قوت این طرح طی مدت اجرا افزود: ویژگی مهم طرح تفصیلی، رویکرد راهبردی – ساختاری آن است که به انعطاف پذیری طرح منجر شده و امکان ایجاد اصلاحات مبتنی بر مطالعات کارشناسانه را می دهد.

پاکساز تصریح کرد: نقطه قوت این طرح، هوشمندی اطلاعات است که با ایجاد سامانه مکان دار طرح تفصیلی امکان هرگونه آنالیز و تجزیه، فراهم شده که این نکته یکی از برنامه های مهم طرح جامع تهران با موضوع ساماندهی و توسعه خدمات آی تی تحت عنوان استقرار سیستم یکپارچه شهرسازی را فراهم می سازد.

وی افزود: از نقاط ضعف طرح نیز عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است که در زمینه اجرای طرح ، مشارکت همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی را می طلبد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0