شهرهای آینده

شرکتهای اپل، گوگل و فیس‌بوک که از جمعیت کارکنان بزرگتر از برخی شهرهای کوچک برخوردارند، به نقش خود به عنوان نیروهای توانمند در جامعه امروز ادامه می‌دهند و طرافدارانشان نیز هر قیمتی را برای دستیابی به آخرین ساخته‌های آنها می‌پردازند.

اکنون یک طراح مستقر در برکلی از تصور خود در مورد شکل احتمالی شهرهای آینده ساخت این شرکتهای غول‌پیکر رونمایی کرده است. تصور آلفرد توو بر روی شرکتهای گوگل، اپل، فیس‌بوک و الکترونیک آرتز تمرکز داشته اما همچنین یک فضای عمومی را به عنوان مدلی برای شرکتهای کوچکتر ایجاد کرده است.

توو اظهار کرد: صنعت پررونق فناوری با تقاضای زیادی برای اسکان در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو روبرو بوده و منجر به افزایش هزینه‌های مسکن و رفت‌وآمدهای طولانی شده است. این در حالیست که کارکنان این صنعت به سان‌فرانسیسکو و اوکلند برای سکونت هجوم برده و به دنبال محیطهای شهری با تراکم بالا هستند که دره سیلیکون فاقد آن است.

برای فیس‌بوک، توو فضای بازی برای سکونت ۹۴۰۰ کارمند در مانلو پارک کالیفرنیا طراحی کرده است. این طرح شامل تعدادی ساختمان بلند، پل هوایی بر روی بزرگراه و ایستگاه متروی خاص خود است. طرحی که این طراح برای کارکنان اپل ارائه کرده، شهر iTown است که در آن، ساختمان اصلی اداره به شکل کروی بوده و دارای یک بازار iMall، ساختمانهای بزرگ iSlabs و برجهای iTowers است. این شهر همچنین از شبکه جاده‌ای زیرزمینی برخوردار است.

توو تاکید کرد که تاثیر کارکنان صنایع فناوری بر هزینه مسکن یک موضوع تفرقه‌انداز در سان‌فرانسیسکو شده است. این مسئله از کمبود مسکن در دره سیلیکون نشات گرفته که در اصل شامل آزمایشگاههای تحقیقاتی و کارخانجات الکترونیک بوده است. اکنون نرم‌افزار سلطه پیدا کرده و برنامه‌نویسان بسیار بیشتری در یکجا قرار گرفته‌اند.

برای مثال شرکت گوگل، از ۱۰ هزار کارمند در مقر خود در «ماونتین ویو» برخوردار است. جالب اینجاست که چندین آپارتمان می‌توانند در پارکینگها و فضاهای باز حومه آن ایجاد شوند. این در حالیست که بسیاری بر این باورند ساختن شهری برای کارکنان فناوری با مشکلات خاص خود روبرو خواهد بود که از میان آنها می‌توان به انتخاب گزینه‌های تفریح برای روزهای تعطیل اشاره کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0