تبادل تجربیات نوسازی بافت فرسوده

تجربیات نوسازی بافت های فرسوده در تهران در اختیار عضو شورای شهر، معاون شهرسازی و معاون فنی عمرانی شهرداری آباده شیراز قرار گرفت.

جلسه ای به منظور تبادل تجربیات نوسازی در شهر تهران با معاون شهرسازی، معاون فنی عمرانی و یکی از اعضای شورای شهر آباده شیراز در محل سازمان نوسازی برگزار شد. در این جلسه مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه ها و فعالیت های این سازمان پرداخت.

جعفری خاطرنشان کرد: قبل از اینکه بخواهیم هرگونه مدل و یا طرحی را جهت نوسازی بافت های فرسوده ارائه دهیم ضروری است ابعاد مسئله را خوب شناسایی کنیم. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که ابعاد فرسودگی را می توان از منظر های مختلفی مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: در تدوین نقشه راه برای احیاء و بازآفرینی شهر، لازم است بعد شهرسازی از منظر سرانه ها و طراحی شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توجه به هویت شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی بعد دیگری است که می بایست در فرآیند نوسازی مورد توجه قرار گیرد که این بعد همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد. جعفری با بیان اینکه در فرسودگی ۲ نوع تهدید بالقوه و بالفعل وجود دارد، توضیح داد: آسیب های اجتماعی، کیفیت پائین زندگی، پائین بود سطح توانمندی اقتصادی و … از جمله تهدیدهایی است که هم اکنون بصورت بالفعل در بافت های فرسوده شاهد آن هستیم و مخاطرات ناشی از وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله، تهدید بالقوه ای است که همواره در کمین بافت های فرسوده سطح شهر می باشد.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ابعاد اجتماعی، عمرانی، اقتصادی، حقوقی و سرمایه گذاری و تأسیسات و زیرساخت های شهری از جمله دیگر ابعادی است که می بایست در فرآیند احیاء و بازآفرینی شهر مد نظر قرار گرفته شوند.

وی با تأکید بر نقش مهم شورای اسلامی شهر تهران در حمایت از نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران خاطرنشان کرد: اتخاذ رویکردهای مناسب برای نوسازی، شناسایی دستگاه های ذی مدخل، تدوین بسته های تشویقی جهت نوسازی، الگوسازی هویت معماری اسلامی ایرانی و در نهایت تحقق جریان نوسازی مردمی اصلی ترین هدف این سازمان در فرآیند نوسازی است.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی، امضاء تفاهم نامه های مختلف در راستای ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، تعریف پروژه های محرک توسعه و طرح های اقتصادی و … از جمله فعالیت هایی است که در قالب حمایت، هدایت و نظارت در این سازمان انجام شده است.

گفتنی است مدیران و کارشناسان شهرداری آباده شیراز پس از برگزاری این جلسه از بافت های فرسوده در برخی از مناطق شهر تهران و دفاتر خدمات نوسازی بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند نوسازی قرار گرفتند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0