انتقاد قرائتی از معماری امروزی

مسئول نهاد ستاد اقامه نماز کشور گفت: نباید منازل را شبیه منازل دشمن بسازیم زیرا در سبک زندگی ما تاثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی امشب در همایشی با عنوان «شهرسازی اسلامی و تاثیر آن بر سبک زندگی» که توسط شهرداری مشهد و در مجتمع فرهنگی پارک وحدت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه امروز در دانشگاه‌های ما تولید علم بسیار کم است و بیشتر انتقال علم صورت می‌گیرد که اکثر این علم‌ها نیز غربی است.وی بیان داشت: باید توجه داشت که چرا عمر خانه‌ها در کشور بین ۳۰ تا ۴۰ سال است و بعد از آن تخریب می‌شوند اما در برخی کشورها خانه بعد از ۱۵۰ سال فرسوده می‌شوند.

قرائتی ادامه داد: اگر خانه‌ای در شهر ساخته می‌شود باید استحکامات لازم را داشته باشد و باید یک انقلاب مهندسی در ایران شکل گیرد که عمر خانه‌ها را افزایش دهد. وی اضافه کرد: باید در نظام مهندسی ما یک نهضتی آغاز شود تا پول مردم ایران برای ساخت خانه از بین نرود که من اطمینان دارم مهندسین ما توان این کار را دارند و باید توجه داشت که نباید منازل را شبیه دشمن ساخت زیرا در سبک زندگی ما تاثیر می‌گذارد.

قرائتی در خصوص شهر اسلامی اظهار داشت: شهر اسلامی یعنی مردم آن با صدای اذان از خواب بیدار شوند نه اینکه در بلوار بزرگی مثل وکیل‎‌آباد مشهد بعد از ۳۵ سال امروز به فکر ساخت مسجد بیفتیم و باید توجه داشت مساجد باید در بهترین مکان‌ها و زمین‌های شهر ساخته شوند.

مسئول نهاد ستاد اقامه نماز کشور با قدردانی از تصمیم شهردار مشهد برای ساخت ۱۱۰ مسجد در شهر گفت: اگر برای ساخت این ۱۱۰ مسجد، تنها یک مناره کم شود این تعداد به ۱۲۰ مسجد می‌رسد و حتی می‌توان محراب را در مساجد حذف کرد زیرا نهج‌البلاغه نیز محراب را قبول ندارد و در کل به نظر من باید از تجملات بپرهیزیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0