احداث کمربند سبز در مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های محیط شهری رشد حاشیه‌نشینی در شمال شهر مشهد است افزود: امسال بالغ بر ۹۰۰ هکتار از فضای سبز در کمربند شمالی شهر احداث می‌شود تا از حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

خلیل‌الله کاظمی در مراسم افتتاح ۱۲۰ پروژه شهری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که در سال گذشته وجود داشت کمبود فضای سبز شهری بود. وی افزود: در قالب برنامه شش ساله با برنامه‌ریزی انجام شده سرانه فضای سبز شهری از ۸٫۶ مترمربع به ۱۱٫۵ مترمربع افزایش پیدا کرد.

کاظمی ادامه داد: سرانه فضای سبز شهری توسط احداث پارک‌های محلی منطقه‌ای، شهری و پارک‌های ملی که در سطح شهر ایجاد شد، افزایش یافت. وی ادامه‌داد: با برنامه‌ریزی‌های منسجمی که ایجاد شده سرانه فضای سبز در افق سال ۹۶ به ۱۵ متر مربع که بیش از استاندارد در کشور است، خواهیم رسید.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در کنار مشکلات تامین زمین برای ایجاد فضای سبز تامین آب یکی دیگر از مشکلات موجود بود که با استفاده از چاه‌ها و همکاری شهرداری‌های مناطق و سازمان پارک‌ها توانستیم سرانه فضای سبز را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگری از مشکلاتی که در بحث ایمنی وجود داشت زمان رسیدن به حریق بود که به علت ترافیک زمان رسیدن به حریق از حد استاندارد فاصله گرفته بود که خوشبختانه تعداد ایستگاه‌های سطح شهر را از ۲۳ ایستگاه به ۴۵ ایستگاه در سال جاری افزایش یافت که با افتتاح این سه ایستگاه زمان رسیدن به حریق که حدود ۵ دقیقه بود به ۴ دقیقه و ۱۳ ثانیه کاهش می‌یابد.

کاظمی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ ایستگاه آتش‌نشانی نیازمندیم، افزود: هفت ایستگاه در حال ساخت است که امیدواریم در سال ۹۵ سرانه ایستگاه‌های آتش‌نشانی را تامین کنیم. وی ادامه داد: در این ایستگاه‌ها از ماشین‌آلات و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه‌داد: با برنامه‌ریزی که انجام شده در سال جدید شاهد رشد ۳۰ درصدی مربوط به گل‌آرایی و زیباسازی شهری شهر خواهیم بود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0