کاهش مساحت باغ های شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با گذشت زمان شاهد هستیم که مساحت باغ های این شهر از سه هزار هکتار به یک هزار و ۲۰۰ هکتار کاهش یافته است.

 

محمد حق نگر افزود: تفکیک باغ ها و صدور مجوز ساخت و ساز در سطح اشغال ۵۰ الی ۶۰ درصدی، به نابوی کل باغ ها می انجامد که طرح تجمیع باغ ها می تواند از این فاجعه جلوگیری کند. وی، ساخت و سازهای بی رویه را عامل نابودی باغ های شیراز دانست و ادامه داد: در صورتی که مالکان باغ های شیراز اقدام به تجمیع این باغ ها کنند می توانند مجوز احداث بنا در باغ های خود را دریافت کنند.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شیراز اضافه کرد: مالکان می توانند با استفاده از قوانین ثبتی از جمله ماده ۱۴۷، اقدام به تفکیک باغ ها و احداث بنا در آنها کنند. حق نگر اظهار کرد: امروز شاهد اثر مخرب ساخت و سازهای بی رویه در باغ های بلوار نیایش، دینکان، زرگری، منصورآباد و بسیاری از نقاط تفریحی شهر شیراز هستیم که در صورت ادامه این روند، ظرف یکی دو سال آینده دیگر نشانی از این باغ ها نخواهد بود. او گفت: صدور مجوز ساخت و ساز باید منوط به تجمیع باغ ها باشد تا با ساخت چندین مجتمع مسکونی در گستره وسیعی از باغ های به هم پیوسته، نه تنها بخش اعظمی از فضای سبز شهری سالم باقی بماند بلکه ساکنان نیز با مدیریت بهینه از این فرصت به نحو مطلوب بهره ببرند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، رضایتمندی شهروندان و مالکان باغ ها، حفظ باغ های شیراز به عنوان ریه تنفسی شهر، ایجاد چشم اندازهای زیبای شهری با ترکیب باغ و ساختمان و بالا بردن ارزش افزوده شهری را از مهمترین دستاوردهای طرح تجمیع باغ ها برشمرد. وی، از شهرداری خواست با تعیین مشاور، بررسی های لازم را در مورد تهیه طرح تجمیع باغ ها براساس سند مالکیت و تبدیل باغ ها به قطعاتی با مساحت حداقل پنج هکتار و سطح اشغال دو نیم درصد اقدام کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0