خطرناک ترین شهر های جهان

روزنامه «وزگلاد»، مجله آمریکایی فارین پالیسی (Foreign Policy ) فهرستی از شهرهای جهان را که بیشترین جنایت ها و قتل در آنها رخ می دهد، منتشر کرده است. این رده بندی بر اساس میزان قتلهای صورت گرفته در شهرهای بزرگ جهان صورت گرفته است.
پنج شهر نخست این لیست به ترتیب کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، کیپ تاوون، پایتخت جمهوری افریقای جنوبی، شهر نئواورلئان در ایالات متحده آمریکا، بندر مورس بی، پایتخت گینه پاپوآ و بالاخره مسکو، پایتخت روسیه هستند که به دلیل میزان بالا بودن قتل و جنایت، زندگی در آنها بسیار خطرناک است.
به نوشته این روزنامه، اگر بتوان به اطلاعات این مجله اطمینان کرد، کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خطرناک ترین شهر جهان است که در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از ساکنین آن سالانه ۱۳۰ نفر به قتل می رسند.
مقام دوم در این لیست نصیب کیپ تاوون، پایتخت افریقای جنوبی شده است. در این شهر ۵/۳ میلیونی، در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۲ نفر کشته می شوند.
طبق این اطلاعات، میزان قتل در شهر کیپ تاوون طی سالهای اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته، ضمن اینکه قاتلین و قربانیان آنها یکدیگر را نیز می شناسند.
مقام سوم در لیست از آن شهر نیواورلئان در آمریکا شده است. تا قبل از طوفان کاترینا در این شهر تقریبا نیم میلیون نفر زندگی می کرند، ولی بعد از این فاجعه طبیعی این تعداد به نصف کاهش یافت. بر اساس ارزیابیهای مختلف در این شهر از ۲۲۰ تا ۳۱۰ هزار نفر زندگی می کنند.
نیواورلئان خطرناکترین شهر آمریکا شناخته شده است. بر اساس آمار پلیس این شهر، در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ساکنین آن ۶۷ قتل به وقوع می پیوندد. کارشناسان علت رشد جنایات در این منطقه را مشکلات اقتصادی و اجتماعی این شهر بعد از وقوع طوفان دانسته اند.
بعد از بندر مورس بی، پایتخت گینه پاپوآ که حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت داشته و سطح جنایت در آن ۵۴ نفر در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است، مسکو قرار دارد که طبق این اطلاعات در آن در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ قتل صورت می گیرد.
در این گزارش خاطر نشان شده اند که سهم بسزایی از جنایت ها و قتل ها در پایتخت مسکو، قتلهای صورت گرفته به دلایل نژادی، مذهبی و جنایات سفارش شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0