تغییر کاربری فضای سبز تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تغییر کاربری ۳۷۰ هکتار از فضای سبز تبریز، گفت: قرار نیست برای تامین منابع مالی، محیط زیست را بفروشیم و مردم هم چنین خواسته‌ای ندارند.

اسماعیل جبارزاده در آیین اختتامیه ویژه برنامه‌های روز جهانی تالاب‌ها در تبریز، تصریح کرد: خوشحالیم که دولت دکتر روحانی کمر به احیای دریاچه ارومیه بسته است، هرچند اگر این کار در سالیان گذشته انجام می‌شد هزینه به مراتب کمتری در برداشت. وی با بیان این که عوامل متعددی در خشک شدن دریاچه ارومیه موثر بوده است، خاطرنشان کرد: البته معتقدم که عدم توجه کافی و عدم مدیریت در رأس این عوامل قرار دارد و این بی‌توجهی موجب تحمیل هزینه‌های گزاف و جریحه‌دار شدن احساسات مردم شده است.

جبارزاده افزود: امیدواریم ستاد احیای دریاچه ارومیه با تجربه مدیریتی دکتر کلانتری و با کمک گروه‌های علمی بتواند برنامه مشخصی برای نجات این دریاچه ارایه کند و آذربایجان شرقی هم با همه امکانات دولتی و مردمی خود همراه این ستاد خواهد بود. استاندار آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: در گذشته مسئولان از سازمان محیط زیست می‌خواستند که کوتاه بیاید، اما من امروز اعلام می‌کنم که اگر از ارزش‌های محیط زیست کوتاه بیایید مرا در مقابل خود خواهید دید.

جبارزاده افزود: قابل قبول نیست که یک واحد صنعتی محیط زیست را آلوده کند و با پرداخت جریمه به آلایندگی ادامه دهد، آلودگی محیط زیست با جریمه قابل جبران نیست، لذا از سازمان محیط زیست استان می‌خواهم در صورت آلاینده بودن هر یک از واحدهای صنعتی، جلوی فعالیت آن را بگیرد.

وی با بیان این که بنا نداریم به بهانه توسعه، فضای سبز را به فضای مسکونی و تجاری تبدیل کنیم، افزود: زمانی تبریز شهر باغات سرسبز بود، اما متاسفیم که امروز مردم حسرت آن روزها را دارند. جبارزاده با اشاره به تغییر کاربری ۳۷۰ هکتار از فضای سبز تبریز، خاطرنشان کرد: قرار نیست برای تامین منابع مالی، محیط زیست را بفروشیم و مردم هم چنین خواسته‌ای ندارند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت اصول علمی و قانونی توسط سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: بنده از امروز یکی از محیط‌بانان این سازمان هستم و با تمام توان از این سازمان حمایت می‌کنم تا وضعیت زیست‌محیطی آذربایجان را بهبود ببخشیم. دوم فوریه هر سال که مصادف با ۱۳ بهمن است، به نام روز جهانی تالاب‌ها نام‌گذاری شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0