شورای عالی شهرسازی و پدیده شاندیز

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران زوایای مختلف حقوقی و فنی پروژه پدیده شاندیز را مورد بررسی قرار داده و تصمیمات مهمی درباره آن اتخاذ کرده است

حالا دیگر کمتر کسی در کشورمان وجود دارد که نام پروژه های مربوط به شرکت پدیده شاندیز را نشنیده باشد و نداند که اکنون این شرکت با نام کامل “توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز” در حال ساختن مجموعه ای عظیم شامل پارک آبی، هتل ۵ ستاره، مرکز خرید و سرگرمی، مجتمع های اداری و اقامتی و شهربازی سرپوشیده در نزدیکی مشهد است.

محسن پهلوان به عنوان مشهورترین فرد در میان مجریان این پروژه بزرگ، در گفتگوی چندی قبل خود با یک مجله، تاکید می کند که “بازی تبلیغات را از یک گروه قدرتمند به‌ نام «ارمغان بهزیستی» یاد گرفتم که یک تیم بازرگانی فرانسوی هم پشت ماجرا بود.”

وی با اشاره به شیوه تبلیغات خود تاکید می کند که در ایام افتتاح یک رستوران کاری کرده است که “هرکسی از خواب بیدار می‌شد، نام رستوران «شاندیز » را می‌شنید. اگر کسی روزنامه را باز می‌کرد، تبلیغ رستوران بود. در رادیو، تبلیغ رستوران را می‌شنید. در تلویزیون، تبلیغ رستوران را می‌دید… یک جور بمباران تبلیغاتی بود.”

حالا این بمباران تبلیغاتی اثر کرده است و بسیاری، بدون آنکه قیمت واقعی سهام این پروژه را بدانند، آنرا خریداری کرده اند و منتظرند هرچه زودتر به پول بیشتر یا آپارتمان و مغازه خود در این مرکز رویایی برسند.

اما حالا کمی قضیه فرق کرده است. قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور طی روزهای اخیر رسما اعلام کرده است که شرکت پدیده شاندیز از ۵۵ هکتار زمینی که در اختیار گرفته فقط ۱۵ هکتار آن در محدوده شهر است و ۴۵ هکتار دیگر آن خارج از محدوده شهری است و آنان برای آنکه قانون را دور بزنند این بخش را به شهر الحاق کردند که سازمان امور اراضی به طور جدی این موضوع را پیگیری می کند.

بررسی ها نشان می دهد، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی هفته های گذشته و در دو جلسه رسمی خود در مورخه ۲۳ دی ماه و ۷ بهمن ماه، زوایای مختلف حقوقی و فنی این پروژه را مورد بررسی قرار داده و تصمیمات مهمی درباره آن اتخاذ کرده است که بخشی از این تصمیمات، در قالب نامه شماره “۶۱۲۲۷/۳۰۰ ” در تاریخ ۲۸ دی ماه، به استاندار خراسان رضوی رسما ابلاغ شده است.

با توجه به سخنان اخیر رییس سازمان امور اراضی و جلسات اخیر شورای عالی شهرسازی، می توان پیش بینی کرد که طی هفته های آینده اتفاقات و اخبار مهمی درباره این پروژه مشهور منتشر خواهد شد؛ پروژه ای که از نظر شهرت، حتی بیش از دردسرهای ساخت و سازهای بابک زنجانی در منطقه شهرک غرب تهران در افکار عمومی شناخته شده است.

با اینکه شورای عالی شهرسازی با تصمیمی قاطع در آذرماه سال جاری، مجوز ساخت مجتمعی ۲۷ طبقه در منطقه ایران زمین شهرک غرب را به دلیل مغایرتهای حقوقی و فنی آن با قوانین مربوطه و خطرات ایجاد شده برای ساکنان منطقه، باطل کرد، اما هنوز اقدام قاطعی در رد یا تایید فعالیتهای شهر رویایی پدیده شنادیز نداشته است و باید دید آیا سرنوشت این پروژه مشهور در شمال شرق ایران زمین، با پروژه مشهور خیابان ایران زمین مشابه خواهد بود یا نه.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0