سنگاپور بزرگترین شهر مجازی دنیا می‌شود

کشور سنگاپور واقع در جنوب شرقی آسیا که پایتخت خود را شهری با همین نام انتخاب کرده است، از پیشرفته‌ترین کشورهای آسیایی محسوب می‌شود. این کشور از ۶۳ جزیره تشکیل شده و از مراکز بزرگ تجاری و داد و ستد در جهان به حساب می‌آید. گفتنی است سنگاپور از زمان استقلال خود در سال ۱۹۶۵ توانسته است اقتصاد خود را مبتنی بر بخش خدمات و صنعت توسعه بخشد تا بر این اساس چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز پالایش نفت در جهان محسوب شود.

به گزارش پایگاه خبری شهر الکترونیک، دولت سنگاپور که از آغاز هزار سوم به بخش‌های مختلف توجه فراوان داشته است، این روزها شهرها و مراکز شهری را یکی از عوامل اصلی در توسعه تمدن می‌داند. این عوامل به مراکز اختراعات و نوآوری‌ها و همچنین توسعه نیروی اقتصادی و سیاسی کشورها تبدیل شده‌اند.

دولتمردان سنگاپور به این نتیجه رسیده‌اند که شهرها امروزه به نقطه تمرکز بسیاری از تعاملات اجتماعی از جمله رشد صنعتی، توسعه اقتصادی و گسترش سرویس‌های بین‌المللی تبدیل شده‌اند و ارایه خدمات نوین در آن‌ها می‌تواند توسعه کلی کشور را تضمین کند. این مسئله باعث شده است تا مقامات شهری سنگاپور پایتخت خود را به عنوان قلب تپنده شهری خود برگزیدند و با افزایش سرمایه‌گذاری در آن بتوانند بیشترین استفاده را از آن ببرند. یکی از پروژه‌هایی که در این روند بسیار مورد توجه قرار گرفت، راه‌اندازی شهر مجازی سنگاپور است.
شهر مجازی سنگاپور در فضایی موسوم به Twinity راه‌اندازی شد تا در آن “دومین پایتخت بین‌المللی جهان” با نام “سنگاپور مجازی” در مقابل همگان قرار گیرد. سنگاپور همواره به عنوان یک قطب چندملیتی مطرح شده است که در آن آسیا همواره با با اروپا ملاقات‌هایی انجام داده است و در اصل مهم‌ترین جلسات و مذاکرات منطقه‌ای در این کلان‌شهر برگزار شده است که از این رو نسخه مجازی شهر نیز بر این مسئله تاکید دارد. سنگاپور مجازی هم‌اکنون در آدرس اینترنتی www.twinity.com/en/city/singapore در اختیار ساکنان این شهر و دیگر مردمان در سراسر جهان قرار دارد. برای آنکه “سنگاپور مجازی” بهتر مشخص شود، باید ابتدا فضای محیط مجازی Twinity نمایان شود. این فضا در اصل نخستین دنیای مجازی سه‌بعدی محسوب می‌شود که تمامی ساختمان‌ها و بخش‌های مختلف شهری در آن حجم دارند و شهرهای بزرگ جهان در آن جا گرفته‌اند.

فضای Twinity توسط شرکت Metaversum GmbH واقع در برلین آلمان راه‌اندازی شده است و به جمعیت شهری که در این Twinity دارند Twinizens گفته می‌شود که این اصطلاح برگرفته از واژه شهر به معنای City و شهرنشینان به معنای Citizen است. شهرهای واقعی از جمله سنگاپور که در این مرکز حضور دارند به صورت کاملا مشابه طراحی شده‌اند و با عنوان “آیینه دنیای واقعی” شناخته می‌شوند.

“سنگاپور مجازی” که در این دنیای سه‌بعدی تاسیس شده است، از قوانین واحد تبیین شده برای این فضا پیروی می‌کند و بر این اساس واحد پولی رایج در این فضا موسوم به Globals را در اختیار شهروندان مجازی خود می‌گذارد تا به واسطه آن بتوانند سرویس‌ها و خدمات شهری مورد نیاز خود را در اختیار بگیرند.

این شهر از طریق فروشگاه‌های مجازی آنلاین به تمامی شهروندان امکان می‌دهد تمامی خریدها و مایحتایج روزانه خود را بدون نیاز مراجعه به فروشگاه‌های حقیقی انجام دهند و کالا را درب منزل خود تحویل بگیرند. این پول رایج علاوه بر موارد یاد شده برای پرداخت هزینه حضور در کنسرت‌ها، کنفرانس‌ها و … که به صورت مجازی برگزار می‌شوند نیز به کار گرفته می‌شود.

“سنگاپور مجازی” علاوه بر خدمات شهری عمومی که برای مردم عادی ارایه می‌دهد، بخش ویژه‌ای را به عنوان فرصت‌های شغلی برای شرکت‌ها و مراکز تجاری راه‌اندازی کرده است که این فرصت‌ها به صورت ناتمام در تمامی بخش‌ها ارایه شده‌اند و کاربران می‌توانند تمامی آن‌ها را در بخش‌های مختلف به کار گیرند. فرصت‌های شغلی موجود در این بخش از راه‌اندازی شعبات شرکت‌ها و سازمان‌ها گرفته تا تاسیس رستوران، گالری‌های نقاشی و … فضای کاری در دنیای مجازی را بر عموم مردم فراهم می‌آورد.

“سنگاپور مجازی” همچنین نسخه ویژه‌ای را برای جهانگردان در اختیار دارد. این نسخه از شهر مجازی سنگاپور امکان می‌دهد تا شما در هر نقطه از جهان که قرار دارید، با پرداخت هزینه بسیار اندک به صورت مجازی از تمامی این شهر دیدن کنید و با پرداخت یک ورودی مشخص در دنیای اینترنت وارد همه موزه‌ها، مراکز دیدنی، پارک‌ها و … به صورت رایگان شوید و در انتها بتوانید قبل از آنکه به سنگاپور واقعی سفر کنید، سفر کامل و جامعی را با حداقل هزینه به این شهر داشته باشید. این نسخه مجازی به گونه‌ای طراحی شده است که شما حتی می‌توانید از طریق وب‌کم رایانه شخصی خود در هر یک از فضاهای دیدنی شهر قرار بگیرد و با آن عکس یادگاری بیاندازید.

دولت سنگاپور هم‌اکنون تلاش می‌کند با ادامه سرمایه‌گذاری‌های خود در “سنگاپور مجازی”، خدمات بیشتری در این زمینه ارایه دهد و تا سال ۲۰۲۰ میلادی این مرکز را به بزرگترین شهر مجازی جهان تبدیل کند.

منبع: پایگاه خبری شهر الکترونیک

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0