همکاری معماری ایران با جهان

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: باید همکاری دانشگاه‌‌های ایران با سایر نقاط جهان افزایش یابد تا فاصله تمدن، فرهنگ و معماری اسلامی در کشورها را کاهش داد.

مهدی مجابی در جلسه تخصصی با مدیران شهرسازی و معماری شهرداری قزوین که در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، اظهار داشت: معماری اسلامی یک موضوع گسترده‌ای است که باید در دانشگاه‌ها در نشست‌های کوچک و بزرگ مورد بحث و تحلیل قرار گیرد تا این معماری به خوبی در کشورهای اسلامی احیا شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اومر معتقد است معماری اسلامی یک راهکاری برای آسان زندگی کردن است، ابراز داشت: این معماری از آنجایی که با فرهنگ و تمدن اسلامی ارتباط تنگاتنگی دارد موجب تحقق این مهم شده است؛ بر این اساس باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه بناهای تاریخی و مذهبی بی‌شماری در ایران وجود دارد که موجب شادی و نشاط معنوی مردم شده است، بیان کرد: این بناها در شهرها به عنوان قطب معنوی محسوب ‌می‌شدند و تجمع آنان را در کنار یکدیگر فراهم می‌کردند.

مجابی ادامه داد: وجود این بناها در شهرها موجب تغییر رفتار و سبک زندگی انسان‌ها شده است و موجب شده تا اخلاق و روحیه معنوی آنان ارتقا یابد که این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

وی با بیان اینکه تمدن مادی در جامعه بشری جهان با توجه به شرایط امروز به بن‌بست رسیده است، اظهار داشت: ما می‌توانیم با احیای تمدن و فرهنگی اسلامی نیازهای امروز آنان را پاسخگو باشیم؛ بر این اساس باید محققان و پژوهشگران معماری اسلامی و مجریان به این موضوع دوچندان توجه کنند.

مجابی گفت: باید همکاری دانشگاه‌ ایران با سایر نقاط جهان افزایش یابد تا فاصله تمدن، فرهنگ و معماری اسلامی در کشورهای اسلامی را کاهش داد و در ایجاد معماری اسلامی در همه شهرها به یک توافق مشترک رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: با تحقق این مهم می‌توان تفکر و منطقی روشن در فرهنگ شهرسازی و معماری اسلامی با معماری مدرن امروز رسید و معماری اسلامی را در کشورهای اسلامی احیا کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0