معماری اسلامی تضمین کننده آرامش

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی معماری و شهرسازی مالزی گفت: معماری اسلامی با داشتن هویت دینی و مذهبی و الهام از تمدن اسلامی دارای معنویت و عواطفی است که می تواند آرامش زندگی انسانها را تضمین کند.

اسپاهیچ اومر از بناهای تاریخی و معماری شهر قزوین دیدن و در جلسه تخصصی با مدیران شهرسازی و معماری شهرداری قزوین شرکت کرد. وی در نشست با کارشناسان و مدیران معماری و شهرسازی شهرداری قزوین در سرای سعدالسلطنه اظهارداشت: مهمترین وظیفه ما ترویج فرهنگ و معماری اسلامی است که با تطبیق معماری مدرن و اسلامی می توانیم به نتایج ارزشمندی دست یابیم.

این محقق و پژوهشگر اسلامی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از هجرت از مکه به مدینه اولین شهر اسلامی را بنا کردند و پایه گذار شهر اسلامی و تمدن اسلامی بودند و با تعیین مسجد برای اجتماع مسلمین زمینه ارتباط مردم با خدا را در این مکان های مذهبی فراهم کردند. وی گفت: انسانها با حضور در بناهای اسلامی شخصیت و هویتی معنوی پیدا می کنند که این روحیه و تغییر رفتار با خواند هیچ کتابی شاید بدست نیاید.

اومر بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی، مسائل اقتصادی، تخصص و مهارت برخی مسائل متغیر و برخی ثابت است که ابعاد پایداری و متغیر باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد. این محقق و پژوهشگر اسلامی تصریح کرد: اسلام حقیقتی است که موجب شده تا مسلمانان در اقصی نقاط جهان علیرغم تفاوت در ظاهر و ملیت در امور دینی، نمازخواندن، حضور در مساجد و ارتباط با خدا وجوه مشترکی داشته باشند و یکسانند و این یکپارچگی به زیبایی و وحدت جهانی کمک کرده است.

سازه ها در معماری اسلامی مفهوم زندگی است

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی معماری و شهرسازی مالزی گفت: سازه ها در معماری اسلامی فقط مصالح ساختمانی تلقی نمی شود بلکه دارای مفهوم زندگی هستند با داشتن هویت به ایجاد رفتار عاطفی و آرامش کمک می کند. اومر بیان کرد: معماری باید یک تسهیلگر در زندگی باشد و گاهی عکس و تصویر نمی تواند عمق و روح معماری اسلامی را بخوبی نشان دهد و باید با حضور در این اماکن با این فضاها ارتباط معنوی برقرار کرد و لذت برد.

بناهای تاریخی قزوین دیدنی است

این محقق اسلامی تصریح کرد: برای اولین بار است که به قزوین آمده ام که از دیدن بناهای مسجد جامع، مسجدالنبی، حمام قجر و سرای سعداسلطنه واقعا لذت بردم و تحت تاثیر قرار گرفتم. وی گفت: امیدوارم در این سفر بتوانم از ایرانیها بیشتر بیاموزم و اطلاعات خود را بالا ببرم تا در نگارش کتابم در خصوص معماری کمک شود.

در این نشست که خزائلی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین حضور داشت، مدیران و کارشناسان این سازمان هم دیدگاههای تخصصی خود در مورد معماری اسلامی را بیان کردند. این کارشناس معماری و محقق و پژوهشگر اسلامی که اهل بوسنی است و به دین اسلام مشرف شده است عصر پنجشنبه هم با مسعود نصرتی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0