با معماری اسلامی فاصله داریم

نوربهشت گفت: با معماری ایرانی اسلامی فاصله بسیار داریم و باید بستر کار فراهم شود.

علیرضا نوربهشت، رئیس کمیسیون فنی‌ و عمرانی شورای شهر اراک اظهار داشت: معماری ایرانی‌ اسلامی یک بحث جامع و کامل است که در حال حاضر نمای شهری و ساختمان‌های مسکونی و تجاری بسیار با آن فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه همواره به جهت مشکلات اقتصادی مردم تنها به دنبال تهیه سرپناه بوده‌اند و خیلی به نوع معماری ساختمان‌ها توجه نداشته‌اند، افزود: مردم فقط در پی این هستند که خانه داشته باشند تا رفع نیاز کنند، خیلی به فکر ایجاد و یا ساخت خانه‌ای ماندگار در راستای اصول و معماری ایرانی‌اسلامی نبوده‌اند.

نوربهشت تصریح کرد: البته این معنا نیست که هیچ یک از بناها و ساختمان‌های ما به هیچ عنوان اصول را رعایت نکرده‌اند بلکه به صورت جزئی و در بخشی از ساختمان این اصول مدنظر قرار گرفته است، اما طبق اصول و معماری ایرانی‌اسلامی خانه باید آرامش و آسایش را به افراد خانه منتقل کند و علاوه برآن حقوق شهروندی و همسایگی در آن لحاظ شده باشد.

وی با بیان اینکه تنها نباید این اصول در نمای ساختمان‌ها مدنظر قرار گیرد و تنها به فکر اشرافیت و امنیت باشیم، گفت: باید این اصول در کلیه بخش‌های خانه‌ها در نظر گرفته شود و به شکل کاربردی در‌آید. امروز تنها به فکر تراکم دادن هستیم و به اصول توجهی نداریم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی اظهارکرد: باید اقدامامی اساسی صورت گیرد. در این راستا شهرداری و نظام‌ مهندسی باید مقدمات کار و بستر مناسب را فراهم کنند و برای صدور پروانه ساخت به رعایت اصول معماری ایرانی‌ اسلامی تأکید داشته باشند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0