معماری اسلام افراد را به تفکر وا می‌دارد

وزیر فرهنگ، میراث و جهانگردی ایتالیا گفت: تعاملات، بستری برای شروع همکاری دو کشور است و سفر امروز شاهدی برای علاقه به ارتباط و گفتمان فرهنگی کشورهاست.

ماسیمو برای در سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی داشتیم، صحبت از نهایی شدن قراردادهای فرهنگی در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و هنرهای معاصر شد.

وی افزود: همچنین در زمینه باستان‌شناسی و مرمت آثار باستانی از جمله ارگ بم بحث شد که قرار است برای کار ارگ بم به توافق برسیم و در توافق‌های دیگر کارهای جدیدی را شروع کنیم. برای تصریح کرد: نیاز است که به این قراردادها در بحث‌های فرهنگی برسیم و در زمینه ارگ بم باید مشخص شود که نحوه همکاری ایتالیا چگونه است.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ها را ارزش‌گذاری کنیم، بیان کرد: شش هیئت کاری ایتالیایی در ایران در حال فعالیت است و ما به مسائل فرهنگی اهمیت می‌دهیم و فرهنگ موضوعی است که می‌تواند دو کشور را به هم نزدیک کند. وزیر فرهنگ، میراث و جهانگردی ایتالیا اظهار کرد: تعاملات، بستری برای شروع همکاری دو کشور است و سفر امروز شاهدی برای علاقه به ارتباط و گفتمان فرهنگی کشورهاست.

وی افزود: در جلسه‌ای که با رییس سازمان میراث فرهنگی ایران داشتیم، تاکید شد که بحث میراث به تنهایی مطرح نیست و در حوزه‌های دیگر از جمله صنعت جهانگردی و صنایع دستی باید کار شود. برای، با اشاره به بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی استان کرمان گفت: دیدن این کارگاه‌ها و صنایع دستی برای من بسیار جذاب بود و موضوع جالب سفر امروز علاوه بر صنایع دستی و غذاهای خوشمزه، این بود که در ایران میراث فرهنگی ملموس و ناملموس به خوبی تلفیق شده است.

وزیر فرهنگ و جهانگردی ایتالیا تصریح کرد:‌ به نظر من همه جاذبه‌هایی که در ایران وجود دارد در قرن‌ها باعث شده مسافرانی که از ایران به ایتالیا بازمی‌گشته اند دچار سندرومی شوند که زبانشان از بیان این همه زیبایی ناتوان می‌مانده و من نیز چنین حسی دارم. وی در پاسخ به بیان یک جمله درباره استان کرمان اظهار کرد: کرمان استان باغ‌هاست و من در بازدید از باغ شاهزاده ماهان بسیار تحت تاثیر این فضا قرار گرفتم که جذابیت زیادی داشت.

برای، ادامه داد: با حضور در باغ شاهزاده به یاد دوران رنسانس در ایتالیا افتادم که به زیبایی و فرهنگ و هنر توجه می‌کردند و برای آنها اهمیت داشت که با دیگر تمدن‌ها آشنا شده و ارتباط برقرار کنند. وی در پاسخ به اظهار نظر راجع به معماری اسلامی در ایران گفت: معماری اسلامی در ایران افراد را به تفکر و تعمق دعوت می‌کند و من از این مسئله خوشم آمد.

وزیر فرهنگ و جهانگردی ایتالیا اظهار کرد: در حال حاضر تلفیق فرهنگی مهم است و می‌تواند فرهنگ و تمدن را به هم نزدیک کند و به همین دلیل تاکید می‌کنم فرهنگ می‌تواند موجب ارتباط و تعامل تمدن‌ها شود. وی تصریح کرد: ایران کشور میهمان نوازی است که به راحتی می‌توان با جوانان ارتباط برقرار کرد و آزادی هست و در این کشور به ارتباط با جوانان توجه می‌شود.

برای، گفت: قطعا در بازگشت از ایران تا جایی که در حوزه وظایف من باشد، برای حضور گردشگران در ایران تبلیغ می‌کنم و به جوانان ایتالیایی می‌گویم که به ایران سفر کرده و با جوانان این کشور تعامل برقرار کنند. وی افزود: ایران میراث غنی دارد و در مسیرهای مختلف از جمله نمایشگاه کتاب، سینما و … می‌توانیم کار کنیم و در این زمینه همکاری و اطلاع‌رسانی داشته باشیم.

وزیر فرهنگ، میراث و جهانگردی ایتالیا در پایان با تشکر از مسوولان کشور و استان کرمان و خبرنگاران گفت: از میهمان نوازی شما واقعا شگفت زده شدم و این مسئله برای من قابل احترام و تحسین است. در این جلسه از سوی استاندار کرمان، صنایع دستی استان کرمان از جمله ظرف مسی و فرش به وزیر فرهنگ و جهانگردی ایتالیا اهدا شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0