تاکید رهبری بر حفاظت از باغات تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از پیگیری تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری تهران در خصوص حفظ و صیانت از باغات تهران از سوی کمیته محیط زیست شورای شهر خبر داد.

محمد حقانی نایب رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: این که مقام معظم رهبری از باغات ودرخت های تهران به عنوان ثروت های ملی تعبیر کرده اند و بر قدر دانستن فضای سبز تهران تاکید داشتند، مسوولیت شورای شهر را در حفظ فضای سبز دوچندان می کند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با تاکید بر مدیریت جهادی، بر جلوگیری از ساخت و سازها در ارتفاعات تهران و لزوم جلوگیری از تبدیل منابع طبیعی به ساختمان نیز تاکید دارند، اظهار کرد: مدیریت جهادی مورد تاکید رهبری نباید به یک سری عملیات عمرانی محدود شود بلکه باید در تمام ارکان و اجزای شهر از جمله صیانت از فضای سبز نیز جاری شود.

رییس کمیته محیط زیست شورا با بیان این که به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه فضای سبز ، کارگروه باغات و فضای سبز کمیته محیط زیست شورا شهر موظف است تا نسبت به بررسی همه جانبه و ارائه راهکارهای کارشناسی از طریق جلب نظرات کارشناسان اقدام نماید، همچنین این کارگروه پیشنهادات لازم را به همراه برنامه عملیاتی تدوین و ارائه می کند.

حقانی با تاکید بر این که نباید درخت های سر به فلک کشیده جای خود را به برج هایی بدهند که هر روز شاهد رشد قارچ گونه آنها در اقصی نقاط شهر از جمله باغات شمال تهران هستیم اضافه کرد : با هیچ عقل سلیمی جور در نمی آید که باقی مانده فضای سبز تهران که روزگاری باغ شهر بود ار از بین برده و این شهر را به شهری کویری تبدیل کنیم.

رئیس کمیته زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: شورای شهر تمام توان خود را درجهت برطرف کردن دغدغه مقام معظم رهبری وتحقق منویات معظم له درجهت تبدیل تهران به شهری اسلامی که بتواند الگوی شهرهای سراسر کشور باشد به کارخواهد گرفت.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0