تجلیل از معمار بارگاه شاهچراغ(ع)

بزرگداشت “ایرج اعتصام” – معمار برجسته ایرانی، طراح و معمار بارگاه حضرت شاهچراغ (ع) – برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری، اساتید و دانشجویان معماری سه شنبه، یکم بهمن ساعت ۱۷ در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود. ایرج اعتصام سال ۱۳۰۹ در شهر گرگان متولد شد و در سال ۱۳۳۹ به عنوان نخستین دانشجوی ایرانی ، دکترای خود را در رشته معماری از دانشگاه فلورانس اخذ کرد.

این استاد برجسته ایرانی، هنر معماری این دوره را به شش سبک شامل معماری مدرن اروپایی آلمان، معماری نئو کلاسیک ایران ، معماری کلاسیک اروپا، معماری التقاطی، معماری شبه مستعمراتی و ادامه سبک معماری قاجاری بیان می کند.

ایرج اعتصام سال‌ها به تدریس دروس مختلف معماری و شهرسازی در دانشگاه های تهران و شهید بهشتی (ملی سابق) پرداخت. وی هم اکنون استاد معماری و مدیرگروه تخصصی معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است.

طراحی و معماری بوستان‌های ملت، دکترشریعتی در منطقه ۳ شهرداری تهران، مجموعه های مسکونی متعدد در شهرهای زاهدان ، خوزستان ، لواسان و همچنین ساختمان هایی در شهرهای مکه مکرمه ، آلمان ، زیمباوه و امریکا توسط ایرج اعتصام استاد برجسته ایرانی بنا شده است.

علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند به نشانی سیدخندان خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه و یا با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0